۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۴۴
کد خبر: 81997968
T T
۰ نفر
بازدید نهاوندیان از مركز اسلامی انگلیس و دیدار با علمای شیعه مقیم لندن

تهران- ایرنا- رئیس دفتر رئیس جمهوری كه برای شركت در كنفرانس «بررسی فرصت ها و چالش های اقتصادی ایران» در لندن به سر می برد، از مركز اسلامی انگلیس بازدید و با حضور در جلسه ای با علمای شیعه مقیم لندن دیدار و گفت وگو كرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد نهاوندیان در این دیدار با برشمردن ویژگی های منحصر بفرد اسلام به عنوان دین رحمت و اخلاق و نوع تبلیغات منفی وچهره سازی دشمنان اسلام و علی الخصوص دشمنان مذهب شیعه و ارائه آن به عنوان دین خشونت و نماد تروریسم، گفت: ما باید پرچم دار مبارزه با خشونت و افراطی گری باشیم، باید با زمان آگاهی ویژه نسبت به فعالیت های تفرقه افكن و افراطی مبارزه كنیم.
نهاوندیان گفت: عالمان دنیادیده و نمایندگان دینی كه امروز منادیان اسلام و شیعه و مكتب اهل بیت در غربت غرب هستند وظیفه سنگینی برعهده دارند كه ضمن آنكه عامل حفظ انسجام و تقویت معارف دینی جمعیت شیعیان هستند و باید نسبت به معرفی دقیق و درست تشیع به عنوان مكتب رهایی بخش اهل بیت علیهم السلام كه مخالف هرگونه تشتت و تفرقه میان مسلمانان و نماد رحمت هستند وظیفه خطیری دارند.
علمای حاضر در جلسه نیز با ابراز خرسندی از این دیدار وضعیت مسلمانان در اروپا و بویژه انگلستان و تاثیر عملكرد نادرست برخی كشورهای اسلامی در ایجاد تصویر غلط در میان مردم اروپا و در عین حال اختلاف در میان جامعه مسلمانان اروپا را تشریح كردند.
در این دیدار برخی از علماء حاضر در جلسه با ابراز خشنودی از تاثیر تعاملات جدید ایران با دنیا در ایجاد تصویری متفاوت از شیعیان و ایرانی ها نسبت به تكفیری هایی كه امروز به نام مسلمان شناخته می شوند، از توافق هسته ای و برجام به عنوان یك دستاورد بزرگ كه نه تنها تاثیر سیاسی بلكه آثار بسزایی در ایجاد ارتباط با مسلمانان داشته است، نام بردند.
در این دیدار حجه الاسلام والمسلمین دكتر شمالی با ابراز خرسندی از حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری در مركز اسلامی لندن از تلاش های دولت برای حل معضلات كشور بویژه حل مشكلات ایرانیان خارج از كشور تقدیر كرد.
دكتر شمالی در ادامه، برنامه های مركز اسلامی لندن و چگونگی ارتباط و تعامل با ایرانیان و شیعیان سایر كشورها را برای رئیس دفتر رئیس جمهوری تشریح كرد.
سیام**9121 ** 2023
۰ نفر