۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۱۵
کد خبر: 81997513
T T
۰ نفر

جاعل مدرك تحصيلي با 30 فقره جعل در قم دستگير شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۱۵
کد خبر: 81997513
جاعل مدرك تحصيلي با 30 فقره جعل در قم دستگير شد

قم - ايرنا - رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان قم از دستگيري يك جاعل مدارك و تائيديه تحصيلي با 30 فقره جعل در قم خبر داد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ احمد كرمي در گفت وگويي اظهارداشت: درپي دريافت گزارشي از معاونت وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي قم مبني بر ارائه مدرك جعلي تحصيلي توسط يكي از مشمولان، موضوع در دستور كار ماموران آگاهي اين استان قرار گرفت.
به گفته وي مدرك ارائه شده منتسب به آموزش و پرورش يكي از مناطق تهران بوده كه ضمن بررسي ميداني، سرنخ هايي از يك جاعل حرفه اي به دست آمد و مشخص شد نامبرده با مديران برخي از مدارس غير انتفاعي و دولتي نيز در ارتباطات است.
كرمي بيان داشت:در ادامه پس از هماهنگي با مقام قضايي قم وي توسط ماموران آگاهي اين استان دستگير شد.
رئيس پليس آگاهي قم افزود: متهم اقدام به تهيه و صدور انواع تائيديه و مدارك تحصيلي جعلي براي ارائه به نظام وظيفه، پليس راهنمايي و رانندگي، دانشگاه ها و ساير سازمان ها و ادارات دولتي و خصوصي جهت استخدام مي كرده است.
وي گفت: نامبرده با تاسيس دفتري تحت پوشش آموزشگاه كامپيوتر در ساختمان يكي از دفترخانه هاي اسناد رسمي استان كه متعلق به پدرش بود اقدام به جعل مدارك مي كرد.
كرمي افزود: داوطلبان و متقاضيان با هماهنگي قبلي و پس از تاييد صلاحيت و به طور مخفيانه به آنجا هدايت و با پرداخت مبالغي بين15تا50ميليون ريال مدارك درخواستي شان را دريافت مي كردند.
رئيس پليس آگاهي قم با اشاره به كشف30مدرك جعلي در بازرسي از دفتر و خودرو متهم، گفت: وي پس از تفهيم اتهام با قرار قانوني روانه زندان شد.ك/1
7408/ 6133/