۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۰۳
کد خبر: 81997006
T T
۰ نفر
سیره و روش امام راحل براساس ارزش و روش ائمه (ع) است

تهران - ایرنا - شاعره و استاد زبان گفت: در زندگی شعر و شاعری امام (ره) هیچ موضوع ضد ارزش و غیرمنطبق با روش ائمه اطهار(ع) مشاهده نمی شود.

فاطمه راكعی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نهمین جشنواره شعر یاد و یادگار اظهار كرد: روش و منش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر آموزه‌های حقیقی اسلام و برگرفته از رسول اكرم (ص) و ائمه اطهار(ع ) به ویژه حضرت علی(ع) است.
عضو كمیته داوران آثار نهمین دوره جشنواره شعر یاد و یادگار افزود: بر همین اساس، تعریف روش زندگی و سیره عملی امام در چارچوب قرآن و شیوه كشورداری ایشان بر اساس روش سیاسی و اجتماعی امام علی (ع) انطباق داشت.
وی بیان كرد: فطرت‌ كسانی كه با ادبیات كلاسیك انس دارند و با ادبیات معاصر زیسته‌اند، غیر از دیدگاه‌ و روش زندگانی امام راحل و قرائتی را كه ایشان از زندگانی معنوی داشتند ، نخواهند پذیرفت. این قرائت در آثار منظوم امام(ره) هم دیده می‌شود.
شاعره و زبانشناس با اشاره به نقش اثرگذار برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره یاد و یادگار در ترویج ارزش‌ها برای آشنایی نسل جوان و بروز ارزش‌های مد نظر امام خمینی(ره) عنوان كرد: شاعر واقعی كسی است كه به همه جهان و انسانها با چشم عاطفی بنگرد و خیر و صلاح را برای همه بخواهد و همنوع خود را دوست بدارد. اگرغیراز این باشد شعرش شعر نیست و شعار محض خواهد بود.
وی گفت: برگزاری جشنواره‌ شعر یاد و یادگار و همانند آن ، موجب كشف شاعران با استعداد جوان كه با اندیشه‌های امام راحل(ره) شعر می‌سرایند و می‌اندیشند خواهد شد و از طرفی به ترویج و گسترش ارزش‌ها ی نهضت امام راحل كمك شایانی خواهد كرد.
شاعر مجموعه شعر گل سنگ گفت: طبیعتاً نگاه و روش و آثار به خصوص اشعار امام(ره) دارای چنین شاكله فكری است و همین مسیر را دنبال می كند. شاعری كه منظومه فكری اسلامی را مانند امام خمینی(ره) دارد ، مبری از مطامع دنیوی و ضد ارزش‌هاست.
وی با بیان اینكه دریافت بیش از سه هزار اثر از سوی علاقمندان به امام راحل ، در قالب شعر و ابیات مختلف در دبیرخانه نهمین جشنواره شعر یاد و یادگار نشان از اقبال عمومی به این رویداد فرهنگی و ارزشی است ، افزود: احیای ارزش‌های والای انسانی اصلی‌ترین علت اقبال مردم از روش و آثار امام بود و این علاقه به قدری بود كه مردم برای آن انقلاب كردند و به پیروزی رسیدند.
این استاد دانشگاه و شاعر مجموعه شعر سفر سوختن ، با بیان اینكه مخاطب امروز تشنه و پذیرای این ارزش هاست، گفت: هر فطرت سالم و وجدان آگاه ولو اگر از انقلاب اسلامی دور باشد اما فراز و فرودها را مشاهده كرده باشد ، بر نگاه خیرخواهانه انقلاب و امام راحل و بر ضرورت بروز آن در اشعار صحه خواهد گذاشت.
فراهنگ 1417 ** 1569
۰ نفر