۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۱۶
کد خبر: 81996651
T T
۰ نفر

تالار حافظ حوزه هنري استان قزوين در آتش سوخت

۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۱۶
کد خبر: 81996651
تالار حافظ حوزه هنري استان قزوين در آتش سوخت

قزوين-ايرنا- تالار حافظ حوزه هنري استان قزوين ظهر روز چهارشنبه طعمه حريق شد و سالن و تجهيزات آن در آتش سوخت.

مسئول روابط عمومي حوزه هنري استان قزوين در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: حدود ساعت 11 به محض مشاهده دود غليظ از تالار حافظ حوزه هنري، با ماموران آتش نشاني باغ دبير و نواب تماس حاصل شد و با حضور آتش نشانان آتش مهار و از سرايت آن به بخش هاي ديگر جلوگيري شد.
نادر مقدم سليمي افزود: متاسفانه امكانات و تجهيزات تالار 70 نفره حوزه هنري از قبيل ويديو پروژكتور، پرده سينما، سيستم صوتي و باندها، آكوستيك سالن و صندلي ها در آتش سوخته است.
وي اظهاركرد: دلايل آتش سوزي و ميزان خسارت هنوز مشخص نشده است و اين مهم توسط كارشناسان آتش نشاني اكنون در دست بررسي است.
مقدم سليمي اضافه كرد: خوشبختانه به دليل برگزاري اكثر كارگاه ها و نشست هاي هنري در ساعات بعداز ظهر و عصرها، بحمدالله سالن خالي از جمعيت بوده و خسارت جاني به كسي وارد نشده است.
وي ادامه داد: اين آتش سوزي به سينما بهمن كه در مجاورت حوزه هنري است سرايت نكرده و تنها براي اطفاي حريق از طريق سينما بهمن اقدام شده است.
مقدم سليمي افزود: مقداري آلودگي و دود ناشي از حريق به اين سينما سرايت كرده كه بعد از پاكسازي اين سينما به فعاليت خود ادامه خواهد داد.
وي با تاكيد بر اينكه اين ساختمان از استاندارد لازم براي كارهاي هنري و فرهنگي برخوردار نيست، افزود: متاسفانه اين ساختمان به دليل تغيير كاربري از مسكوني به فرهنگي، اكنون فاقد سيستم اطفاي حريق است و ديگر موارد ايمني است و به دليل نداشتن پنجره از دو طرف، فاقد تهويه و هواي مطبوع براي علاقه مندان به استفاده از اين فضاهاي فرهنگي - هنري است.
مقم سليمي در پايان با اشاره به اينكه تغيير كاربري اين بنا و تاسيس يك سينما در كنار آن و از سوي ديگر نداشتن پنجره و كمبود اكسيژن و شرايط نورگيري ضعيف ساختمان، كارمندان و استفاده كنندگان اين مركز فرهنگي را رنج مي دهد، افزود: اميد است با عنايت مسئولان، شرايط مناسب تري براي ارايه خدمات به علاقه مندان فرهنگ و هنر فراهم آيد.
6101/ 6128