۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳
کد خبر: 81996482
T T
۰ نفر
بسيجيان 464 هزار اصله نهال در هفته منابع طبيعي كاشتند

كرج- ايرنا- رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور از كاشت و غرس 464 هزار اصله انواع نهال توسط اقشار مختلف بسيج در هفته منابع طبيعي خبرداد.

به گزارش ايرنا، سردار نعمان غلامي روز چهارشنبه در آئين كاشت دو هزار اصله نهال كه به ياد شهداي مدافع حرم در دهكده مقاومت سپاه پاسداران واقع در حصارك كرج برگزار شد به حضور خانواده اين شهدا در اين آئين اشاره كرد، افزود: حضور خانواده شهدا منتقل كننده پيام عزت و سرافرازي و حركت به سمت ساختن جامعه اي در تراز انتظار و ظهور است.
وي اظهار داشت: خون هاي ريخته شده امتداد جوشش و فوران خون هائي است كه در عاشورا به زمين ريخته شده و تاريخ بسيج برگ هاي زريني از اين حماسه ها است.
وي به حضور بسيج در عرصه هاي مختلف سازندگي اشاره كرد و گفت: بسيج در عرصه منابع طبيعي كه بستر حيات جامعه بوده و يكي از مهمترين موضوعاتي است كه عشق به آينده در حفظ و توسعه آن رقم خورده است.
سردار غلامي افزود: بسيج در فرهنگ سازي براي حفاظت از منابع طبيعي و توسعه آن مي تواند نقش اساسي و منحصر به فرد داشته باشد.
وي ادامه داد: امروزه با افزايش روزافزون جمعيت و توسعه جامعه و مشكلات از بين رفتن منابع طبيعي مواجه هستيم كه اگر مهار نشود بستر حيات آينده بشريت در خطر است و بايد به موازات رفع اين مشكلات، فرهنگ سازي و توسعه و تقويت منابع پايدار افزايش يابد.
رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور تصريح كرد: روند مشكلات ناشي از بي توجهي به محيط زيست يكي روند فزاينده و تخريب كننده حيات است و اگر انواع بحران ها افزايش يابد كنترل آن براي آينده سخت است.
وي به انعقاد تفاهم نامه في مابين سازمان جنگل ها و بسيج سازندگي اشاره كرد و افزود: با انعقاد اين تفاهم نامه بستر يك اقدام جدي براي حضور بسيج در عرصه ها فراهم مي شود بطوريكه در سال 94 در حوزه مقابله با بيابانزدائي در 1756 هكتار از عرصه ها انواع نهال كاشته شده است.
سردار غلامي بيان داشت: همچنين در 195 هزار هكتار از عرصه هاي منابع طبيعي فعاليت هاي آبخيزداري توسط بسيجيان در سال جاري انجام شده است.
وي در پايان تاكيد كرد: بسيج سازندگي آمادگي دارد با يك حركت جهادي در تمام عرصه هايي كه مورد تاكيد رهبري است ايفاي نقش كند.
در اين آئين دو هزار اصله انواع نهال در پنج هكتار از اراضي دهكده مقاومت كاشته شد.ك/2
6156/1535