۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۲
کد خبر: 81994653
T T
۰ نفر
1400 زن فلسطینی در زندان های  صهیونیستی از آغاز انتفاضه

غزه – ایرنا - « عبدالناصر فروانه» رئیس واحد بررسی های كمیته امور اسیران و آزادگان فلسطینی گفت: اشغالگران اسرائیلی از شروع انتفاضه الاقصی در سپتامبر سال 2000 میلادی تاكنون 1403 زن فلسطینی را بازداشت و زندانی كرده اند.

به گزارش ایرنا، فروانه كه به مناسبت روز جهانی زن سخن می گفت ، خاطرنشان كرد: در میان زنان فلسطینی بازداشت شده ، مادران ، زنان مسن، زنان باردار ، دانشجو، دختران كم سن و سال، فعالان مدنی و نمایندگان مجلس قانون گذاری وجود دارد و تاكنون چهار زن فلسطینی در زندان های صهیونیستی و در شرایطی بسیار سخت وضع حمل كرده اند.
عضو كمیته اداره امورنوارغزه با اشاره به ادامه آزار و اذیت و شكنجه زنان فلسطینی در زندان های صهیونیستی، تاكید كرد كه تعدادی از زنان فلسطینی توسط صهیونیست ها به شهادت رسیده و یا زخمی شده اند.
وی تصریح كرد: صهیونیست ها با گسترش انتفاضه قدس حملات خود علیه زنان فلسطینی را افزایش داده و در مدتی كوتاه 118 زن فلسطینی را بازداشت كردند و اكنون 9 زن فلسطینی مجروح در شرایط سختی در زندان های صهیونیستی به سر می برند.
فروانه گفت كه اكنون 57 زن فلسطینی در زندان های صهیونیستی به سر می برند و 13 تن از آنها كودك می باشند و « دیما الواوی» ( 12 ساله) از شهرك حلحول شهرستان الخلیل از جمله آنها است.
این مقام فلسطینی افزود: دیما به چهار و نیم ماه زندان و پرداخت 8 هزار شیكل جریمه محكوم شده و در زندان صهیونیستی موسوم به « شارون» می باشد.
وی با بیان این كه « خالده جرار» از نمایندگان مجلس فلسطین به 15 ماه زندان محكوم شده است، گفت كه « لینا الجربونی» ساكن مناطق اشغالی سال 1948 هم از 14 سال قبل تاكنون در زندان های صهیونیستی است.
فروانه تاكید كرد كه زنان فلسطینی در زندان های صهیونیستی در شرایط بسیار سختی به سر می برند و از كمترین حقوق انسانی خود بی بهره هستند اما صهیونیست ها نتوانسته اند اراده آنها را بشكنند و آنها به مقاومت ادامه داده و تعدادی مبادرت به اعتصاب غذا كرده اند.
« شادیه ابوغزاله» اولین شهید انقلاب معاصر فلسطین است كه در سال 1968 در شهر نابلس هنگام آماده سازی بمب به شهادت رسیده و « فاطمه برناوی» هم نخستین زن فلسطینی است كه در سال 1967 میلادی بعداز نصب بمب در یك سینمای صهیونیستی در شهر قدس بازداشت و بعداز تحمل ده سال زندان آزاد شد.
فروانه به مناسبت روز جهانی زن ، خواستار افزایش تلاش ها برای كاهش رنج های زنان فلسطینی ناشی از جنایات صهیونیست ها به ویژه زنان اسیر فلسطینی شد.
خاورم ** 1324

سرخط اخبار جهان