۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۵۶
کد خبر: 81988926
T T
۰ نفر

13 هزار اصله نهال در سنقرو كليايي غرس مي شود

۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۵۶
کد خبر: 81988926
13 هزار اصله نهال در سنقرو كليايي غرس مي شود

كرمانشاه - ايرنا - فرماندار سنقرو كليايي گفت: 13 هزار اصله نهال در هفته منابع طبيعي و روز درختكاري در اين شهرستان توزيع و غرس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا عليرضا ايزدي روز پنجشنبه در جلسه هماهنگي برنامه هاي هفته منابع طبيعي افزود: نهال ها از نوع غيرمثمر بوده و متقاضيان مي توانند براي دريافت به اداره منابع طبيعي مراجعه نمايند.
وي از آغاز عمليات احداث بوستان روستايي در روستاي سيركوه از توابع سنقرو كليايي خبر داد و گفت: اين كار با مشاركت مردمي و كمكهاي بخشداري و دهياريها اجرا خواهد شد.
فرماندار سنقرو كليايي احداث بوستان روستايي را با هدف حفاظت از محيط زيست و توسعه گردشگري ذكر كرد و گفت: احداث اين بوستان ها در روستاهاي ورمقان و خانقاء عليا هم در دستور كار قرار گرفته است.
ايزدي فرهنگ سازي در خصوص حفاظت از محيط زيست را با مصرف درست آب بخصوص در بخش كشاورزي با تغيير الگوي كشت مورد تاكيد قرار داد.
توزيع نهال در ادارت و ارگانها و بين عموم مردم براساس نيازسنجي توسط اداره منابع طبيعي و توزيع نهال مقابل مسجد جامع بعد از پايان برگزاري نماز جمعه از مصوبات اين جلسه بود.
سنقرو كليايي از ظرفيت 135 هزار هكتار اراضي كشاورزي و حدود 17 هزار هكتار اراضي منابع ملي برخوردار است و با 92 هزار نفر جمعيت در فاصله 86 كيلومتري شمال شرق كرمانشاه واقع شده است.
8066/7454