۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۵۸
کد خبر: 81988663
T T
۰ نفر
مركز درمان بستر شهر جندق اصفهان به بهره برداری رسید

اصفهان- ایرنا- مركز درمان بستر 10 تختخوابی ثامن الحجج(ع) شهر جندق خور و بیابانك روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، دكتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه با سفر به شهرستان خور و بیابانك از طرح در دست ساخت بیمارستان 32 تختخوابی این شهرستان و مركز درمانی شهر فرخی بازدید كرد و مركز درمان بستر 10 تختخوابی شهر جندق را افتتاح نمود.
این مركز درمانی در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع و با زیربنای 2 هزار متر مربع قرار دارد كه برای ساخت و تجهیز آن افزون بر 50 میلیارد ریال هزینه شده است.
این مركز مجهز به اتاق های عمل، اورژانس عمومی، بستری، واحد زایمان، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشكی، پزشك خانواده و كودكان است.
شهر جندق با پنج هزار نفر جمعیت در 110 كیلومتری شهرستان خور و بیابانك و 370 كیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی همچنین در بازدید از بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان خور و بیابانك گفت: در صورت تامین اعتبار، این بیمارستان سال آینده به بهره برداری می رسد.
دكتر سید حسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به حجم زیاد تردد وسایل نقلیه در جاده های شهرستان خور و بیابانك و آمار بالای تصادفات جاده ای در این شهرستان، تصریح كرد: یكی از ضروریات این شهرستان تجهیز اورژانس هوایی است البته این مهم مستلزم برنامه ریزی و تامین اعتبار است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، تكمیل این بیمارستان كه روند ساخت آن از سال 87 آغاز شده است را یكی از مطالبات مردم شهرستان خور و بیابانك بیان كرد و افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای راه اندازی این مجموعه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد كرد.
وی افزود: با راه اندازی این بیمارستان امكان استقرار پزشكان متخصص در رشته های مورد نیاز فراهم می شود.
ساخت بیمارستان 32 تختخوابی شهر خور یكی از مصوبات سفر دوره اول دوره ریاست جمهوری نهم بود و هم اكنون 70 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
این طرح در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع با زیربنای سه هزار و 500 مربع در دست ساخت است و تاكنون برای آن افزون بر 40 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
با راه اندازی این بیمارستان تردد بیماران به استان ها و شهرستان های همجوار خور و بیابانك كاهش پیدا می كند.
مردم شهرستان خور و بیابانك هم اكنون برای انجام امور درمانی به مركز طبس در فاصله 200 كیلومتری، یزد در فاصله 370 كیلومتری، نایین در فاصله 250 كیلومتری و اصفهان در فاصله 420 كیلومتری مراجعه می كنند.
شهرستان كویری خور و بیابانك به دلیل قرار گرفتن در مسیر مسافران و زائران امام رضا (ع) و ورود گردشگران داخلی و خارجی همچنین دور بودن از مراكز درمانی نیازمند بیمارستان مجهز است.
شهرستان خور وبیابانك با 12 هزار كیلومتر مربع مساحت و 20 هزار نفر جمعیت در فاصله 420 كیلومتری مركز شهر اصفهان واقع شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی چهارشنبه شب به منظور بازدید و بهره برداری از چند پروژه بهداشتی و درمانی وارد استان اصفهان شد.
وی صبح امروز در سفری به شهرستان نائین از كلینیك درمانی این شهر بازدید و برای تامین اعتبار جهت تكمیل این طرح بهداشتی و درمانی قول مساعد داد.
قاضی زاده هاشمی همچنین قرار است عصر امروز پنجشنبه چند طرح سلامت كه از سوی شهرداری اصفهان اجرا شده است را افتتاح كند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در ادامه سفر دو روزه به اصفهان قرار است فردا جمعه نیز با سفر به شهرستان های اصفهان از جمله فلاورجان چند طرح درمانی و بیمارستان را افتتاح كند.
/1904ت / ف / 7137 / 6020/ 2093
۰ نفر