۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۰۶
کد خبر: 81988581
T T
۰ نفر

بیش از7هزار تن،سهم تولید روزانه زباله تهرانی ها

۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۰۶
کد خبر: 81988581
بیش از7هزار تن،سهم تولید روزانه زباله تهرانی ها

تهران - ایرنا - رئیس مركز ملی هوا و تغییرات اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست به تولید روزانه 7 هزار 500 تنی زباله در تهران اشاره كرد و گفت: هر تن زباله 40 كیلوگرم شیرابه وارد زمین می كند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، علی اصغر رجبی روز پنجشنبه در اولین همایش نقش كودك و نوجوان در توسعه پایدار با رویكرد HSE بر لزوم مقابله با این معضل تاكید كرد و افزود: اقدامات لازم از جمله تفكیك زباله از منازل باید انجام گیرد تا از اثراث مخرب این معضل بكاهد.
وی بر لزوم اقدامات پیشگرانه برای مقابله با آسیب ها و ارتقاء سلامت در جامعه تاكید كرد و گفت: با تعامل و همكاری همه دستگاه ها باید به این سمت حركت كنیم تا مردم از رفاه، ارامش و آسایش بیشتری برخوردار شوند.
رجبی به مصرف بی رویه انرژی در كشور اشاره كرد و گفت: اگر به همین منوال به مصرف انرژی در مكان های مختلف از جمله خانه ها، كارخانه ها، مدارس و صنعت ادامه دهیم تا سال 1405 به واردكننده انرژی تبدیل خواهیم شد.

** كاهش 25 درصدی مصرف انرژی با تنظیم موتورخانه ها
رئیس مركز ملی هوا و تغییرات اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم تنظیم موتورخانه ها تاكید كرد و گفت: با تنظیم موتورخانه ها شاهد كاهش 25 درصدی مصرف انرژی خواهیم بود.
وی تاكید كرد: با این اقدام شاهد كاهش 58 هزار تن آلایندگی و كاهش انتشار یك میلیون 700 هزار تن گاز گلخانه ای خواهیم بود كه امیدواریم مردم تنظیم موتورخانه ها را جدی بگیرند و آن را رعایت كنند.
رجبی به مصوبه شورای سوم شهر تهران در راستای استقرار سامانه HSE در حوزه شهری اشاره كرد و گفت: شهرداری تهران در برنامه پنجساله دوم به دنبال تحقق این موضوع است.
وی تاكید كرد كه همه دستگاه ها باید حضور فعال در این عرصه داشته باشند تا شاهد تحقق استقرار این سامانه در حوزه شهری باشیم.

** اجرای طرح های مختلف در حوزه HSE توسط چهار دانشگاه معتبر تهران
رئیس مركز ملی هوا و تغییرات اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مقرر شد چهار دانشگاه شریف، تهران، امیركبیر و مركز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های مختلف HSE فعالیت كنند.
وی با اشاره به اینكه دانشگاه تهران در حوزه كودكان و نوجوانان و آسیب اجتناعی به فعالیت می پردازد، گفت: شناسایی خطرات در هزار و 459 مركز آموزشی از جمله اقدامات این دانشگاه خواهد بود.
رجبی ادامه داد: دانشگاه شریف در حوزه حمل و نقل، مشاغل و صنعت، دانشگاه امیركبیر در حوزه های ساختمان ، مساجد و امكان ورزشی و واحد تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های بیمارستانی و مراكز درمانی فعالیت خواهند كرد.
اولین همایش ملی نقش كودك و نوجوان در توسعه پایدار با رویكرد HSE روز پنجشنبه ( 13 اسفند ) با حضور جمعی ازمسئولان شهرتهران و مردم در سالن همایش علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.
علمی ** 1201 **1440
۰ نفر