۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۲۳:۰۱
کد خبر: 81988055
T T
۰ نفر
حمايت از محيط زيست نيازمند فرهنگ سازي است

قزوين - ايرنا - دبيركل مجمع جهاني اهل بيت (ع) گفت: براي حفظ محيط زيست بايد فرهنگ سازي كرد تا از آسيب بيشتر به آن جلوگيري شود.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ محمدحسن اختري شامگاه چهارشنبه در همايش بين المللي حيات وحش كه در سالن اجتماعات تالار شهر قزوين برگزار شد، با اشاره به اينكه در اسلام نسبت به حفاظت از محيط زيست سفارش ويژه اي شده، افزود: امروز حفاظت از محيط زيست وظيفه همه آحاد جامعه است.
وي اظهار داشت: آيات زيادي در قرآن كريم در امور طبيعي، مسايل خلقت آفرينش و هدف و مسيري كه خداوند قرار داده آمده و شايد هم يك سوم اين كتاب آسماني را نيز فرا گرفته باشد.
حجت الاسلام اختري با اشاره به اينكه ما در كشور از نبود فرهنگ حفاظت و حمايت از حيات ‌وحش، فضاي سبز و محيط‌ زيست رنج مي‌بريم، ادامه داد: اين در حالي است كه آيات زيادي در خصوص حفاظت از منابع طبيعي خلقت، امنيت و آرامش در قرآن كريم وجود دارد كه همه انسان ها را به حفاظت از اين مواهب الهي سفارش كرده است.
اين مسوول اضافه كرد: متاسفانه در جوامع امروزي نه ‌تنها عدالت در حوزه حيات ‌وحش، حيوانات و گياهان رعايت نمي‌شود بلكه در خصوص انسان‌ ها كه بالاتر از حيات ‌وحش نيز قرار دارند اين مساله مورد غفلت واقع شده كه اين مهم برگرفته از سطح پايين فرهنگ و آگاهي در جامعه است.
حجت الاسلام اختري يادآور شد: دين اسلام پايه گذار حمايت از حيات وحش، فضاي سبز و محيط انساني است و در جوامعي كه اين مهم فراموش شده بايد به صورت جدي احيا شود.
اين مسوول با اشاره به اينكه كشور ما ظرفيت جذب گردشگر در دو حوزه طبيعي و مذهبي را دارد، ادامه داد: از اين توانايي ها مي توان در جهت اشتغال و اقتصاد پايدار بهره گرفت.
دبيركل مجمع جهاني اهل بيت (ع) در پايان با اشاره به اينكه مردم ما به زيارت اماكن متبركه علاقه مند هستند، تاكيد كرد: گردشگري مذهبي مقوله اي بسيار مهم در اين صنعت به حساب مي آيد كه هيچ گاه نبايد از آن غافل ماند.
7389/8054