مديريت دارايي هاي فيريكي انعكاس اقتصاد مقاومتي در حوزه بهره برداري است

بندرعباس- ايرنا- معاون نظارت بر بهره برداري شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور ضمن تاكيد بر تلاش همه جانبه براي تحقق اقتصاد مقاومتي در تمام حوزه ها، گفت: مديريت دارايي هاي فيريكي انعكاس اقتصاد مقاومتي در حوزه بهره برداري است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حميدرضا تشيعي روز چهارشنبه در نشست تخصصي مديران عامل آب و فاضلاب شهري و روستايي كشور در بندرعباس اظهار داشت: اين مقوله سال آينده به صورت جدي و در قالب نظام جامع بهره برداري پيگيري خواهد شد.
وي ادامه داد: ارائه خدمات زير ساختي شبكه اي ايمن ، مداوم و با كيفيت بالا از جمله فعاليتهايي است كه بايد در راستاي اقتصاد مقاومتي صورت گيرد.
تشيعي با اشاره به اينكه شركت هاي آبفا در زمينه ارائه خدمات شهري موفق ترين تجربه ها را از زمان تشكيل داشته اند، تاكيد كرد: اين شركت ها در زمينه بهره برداري بايد با حداقل هزينه ها، تعييرات بنيادي در شيوه هاي بهره برداري پروره هاي آب و فاضلاب انجام دهند.
معاون نظارت بر بهره برداري آبفاي كشور بر ضرورت حفظ و نگهداري و تعميرات تاسيسات آب و فاضلاب تاكيد و خاطرنشان كرد: اين فرهنگ بايد با توسعه دانش و مهارت ها ، فعاليت هاي بينشي و تغيير در رويكردها محقق گردد.
وي در بخش ديگري از صحبتهاي خود به مشكلات موجود در حوزه آب اشاره كرد و گفت: در شرايط كنوني مهمترين چالش شركت آبفا در بخش آب است كه اقداماتي نظير كنترل مصرف، تعادل در فشار شبكه ها، جلوگيري از هدر رفت آب، كنترل مصرف انرژي و حوادث در دست اقدام قرار گرفته است.
وي بيان داشت: در پروژه هاي توسعه اي، آموزش نيروي انساني و راهكارهاي فني در بخش آب و فاضلاب با جديت دنبال مي شود.
تشيعي با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح كشور طي 18 سال گذشته در بخش آب اظهار داشت: طول شبكه هاي توزيع آب مناطق شهري كشور از حدود 66هزار كيلومتر در سال 76 اكنون به 144هزار كيلومتر افزايش يافته است .
تشيعي تعداد مشتركان آب در مناطق شهري كشور را بيش از 14ميليون مشترك ذكر كرد و گفت: كيفيت آب در مناطق شهري در حال بهتر شدن است.
معاون نظارت بر بهره برداري آبفاي كشور تصريح كرد: وزارت بهداشت و درمان و سازمان حفاظت محيط زيست به خوبي كيفيت آب آشاميدني را در كشور رصد مي كنند.
نشست تخصصي يك روزه مديران عامل شركت هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي با حضور قائم مقام وزير نيرو ، مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور و استاندار هرمزگان امروز در بندرعباس برگزار شد.
هدف از برگزاري اين نشست تخصصي بررسي اقدام هاي صورت گرفته در سال 94 و نگاه به سال 95 در حوزه آب و فاضلاب شهري و روستايي اعلام شده است.ك/3
7198/ 6048