۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۲۲:۵۱
کد خبر: 81986574
T T
۰ نفر

تك فرزندی حدود 30 درصد خانواده های ایرانی

۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۲۲:۵۱
کد خبر: 81986574
تك فرزندی حدود 30 درصد خانواده های ایرانی

مشهد- ایرنا- معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 25 تا 30 درصد خانواده های ایرانی تك فرزند هستند.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز سه شنبه در حاشیه دومین روز از همایش مدیران گروه سلامت خانواده و كارشناسان مسئول باروری سالم كشور در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: تك فرزندی یك پدیده رو به رشد در كشور است كه باید این فرآیند نادرست اصلاح شود.
وی بیان كرد: گرچه میزان تك فرزندی در جامعه رو به افزایش است اما اطلاع رسانی در این زمینه باید با دقت انجام گیرد زیرا ممكن است برخی خانواده های تك فرزند قصد فرزندآوری در سال های بعد را داشته باشند.
وی گفت: اتخاذ رویكرد فرهنگی برای رشد فرزندآوری در كشور ضروری است زیرا بیشتر خانواده های تحصیلكرده و برخی همسرانی كه دارای رتبه شغلی بالاتر یا از وضعیت مالی بهتری برخوردار هستند، به تك فرزندی بسنده می كنند.
اسلامی افزود: فرهنگ سازی در زمینه ترغیب خانواده ها به فرزندآوری و برای كاهش تك فرزندی باید از خانواده های متمول آغاز شود تا بتوان این رویه را اصلاح كرد.
نشست دو روزه مدیران گروه سلامت خانواده و كارشناسان باروری سالم دانشگاههای علوم پزشكی كشور در مشهد به منظور مرور برنامه های ارتقای نرخ باروری مبتنی بر سلامت مادر و كودك برگزار شده است.
در این نشست حدود 60 نفر از مدیران گروه سلامت و خانواده و كارشناسان مسئول باروری سالم از 19 دانشگاه علوم پزشكی كشور حضور دارند.
شبك **7489/3027 / 6053 **1917
۰ نفر