۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶
کد خبر: 81985537
T T
۰ نفر

تل ابيض سوريه از عناصر داعش پاكسازي شد

۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶
کد خبر: 81985537
تل ابيض سوريه از عناصر داعش پاكسازي شد

آنكارا – ايرنا – منابع خبري تركيه اي امروز سه شنبه اعلام كردند : تل ابيض سوريه به طور كامل از لوث وجود عناصر گروه تروريستي تكفيري داعش آزاد شد .

به گزارش ايرنا، روزنامه مليت در تارنماي خود نوشت: نيروهاي مقاومت مردمي (ي.پ.گ) خانه به خانه عناصر و گروه هاي داعشي را از تل ابيض و روستاهاي آن پاكسازي مي كنند و در حال حاضرعمليات ضد داعش برجاده هاي منتهي به رقه مترمركز است و درگيري ها در اين منطقه ادامه دارد.
اين روزنامه افزود : نيروهاي ي.پ.گ با پشتيباني هوايي ٬ حمله گسترده داعش را كه در صدد بازپس گيري تل ابيض بود، دفع كردند.
داعش در خرداد ماه گذشته، تل ابيض را تصرف كرده بود.
تل ابيض از توابع رقه سوريه كه حد فاصل كوباني و جزيره در يك نقطه مهم استراتژيك قرار دارد، 24 تيرماه گذشته از چنگال داعش آزاد شده و به كنترل ي.پ.گ شاخه نظامي پ.ي.د ( حزب اتحاد دمكراتيك ) در آمده است.
اين روزنامه در ادامه به نقل از خبرنگار خود در منطقه گزارش داد: در حملات داعش دست كم 17 غير نظامي و 8 تن از اعضاي ي.پ.گ كشته و دو عنصر داعشي به اسارت نيروهاي مردمي در آمده اند .
ستاد فرماندهي ارتش تركيه روز گذشته اعلام كرد توپخانه نيروي زميني اين كشور مستقر در مرز سوريه، با هماهنگي ائتلاف بين المللي ضد داعش، بين ساعات 14 تا 15 به وقت محلي ( 15.30 تا 16.30 به وقت تهران ) با 60 – 50 گلوله توپ مواضع داعش در شمال حلب را هدف قرار داد .
برخي از رسانه هاي تركيه گزارش داده اند، تركيه اين عمليات را قبلا به اطلاع روسيه نيز رسانده است.
گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوريه نيز امروز اعلام كرد 120عنصر داعشي طي حمله اي ناموفق به تل ابيض كشته شدند .
تل ابيض مركز شهرستان تل ابيض از توابع استان رقه در سوريه است.اين شهر در كنار مرز تركيه قرار گرفته و گذرگاه مرزي تل ابيض نيز در اين شهر است.
جمعيت شهر نزديك به ۳۰ هزار نفر است و كردها و اعراب ساكنان اين شهر را تشكيل مي‌دهند.
تروريست ها در جريان نبرد با كردها در قتل‌عامي ۴۵۰ تن از كردهاي تل ابيض را كشتند كه ۱۲۰ تن آنان كودك بودند.
پس از تسلط داعش بر اين شهر٬ بسياري از كردها مجبور به مهاجرت شدند اما در نهايت نيروهاي كرد ٬ داعشي ها را از آنجا بيرون راندند.
خاورم**2011**2041**
۰ نفر