۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۰۲
کد خبر: 81983117
T T
۰ نفر

كلاهبرداري 10 ميلياردي با عناوين جعلي در يزد

۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۰۲
کد خبر: 81983117
كلاهبرداري 10 ميلياردي با عناوين جعلي در يزد

يزد- ايرنا - فرمانده انتظامي استان يزد گفت: ماموران پليس فردي را كه با استفاده از عناوين جعلي قصد انجام كلاهبرداري از يك كارخانه كاشي در شهرستان مهريز را داشت شناسايي و دستگير كردند.

به گزارش پايگاه خبري پليس كه روز يكشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت سردار ايرج كاكاوند افزود: ماموران پليس آگاهي مهريز از خبري پيرامون فعاليت­هاي غيرقانوني فردي در خصوص تجارت در صادرات كاشي مطلع شده و به همين منظور بررسي موضوع در دستور كار قرار گرفت.
وي افزود: تحقيقات ماموران پليس نشان مي­داد كه متهم با حضور در يكي از كارخانه ها كاشي اين شهرستان و انجام چندين معامله و همچنين ارائه مدارك هويتي و معرفي خود به نام يكي از تجار و بستن قرارداد، قصد كلاهبرداري را دارد.
اين مسئول ادامه داد: ماموران پليس با اخذ مجوز قضايي متهم را دستگير و به اداره پليس منتقل كردند و پس از استعلام مشخص شد كه اين فرد با اسناد و مدارك هويتي جعلي اقدام به بستن قرارداد يك ميليارد توماني خريد كاشي كرده است.
كاكاوند گفت: متهم با انجام خريد به صورت نقدي در چندين مرحله و جلب اعتماد صاحب كارخانه قصد داشت در مرحله­ي بعدي اقدام به كلاهبرداري سنگين كرده و از محل متواري شود كه با درايت ماموران اداره آگاهي مهريز دستگير شد.
وي گفت: متهم 42 ساله در بازجويي هاي اداره پليس به استفاده از عناوين جعلي براي كلاهبرداري از كارخانه اعتراف و به همراه پرونده مربوطه به دادسرا معرفي شد.
فرمانده انتظامي استان يزد افزود: كلاهبرداران ابتدا با پرداخت وجوه نقد اعتماد فروشندگان را جلب و سپس پس از خريدهاي متعدد از محل متواري مي­شوند.
كاكاوند گفت: لازم است در اين خصوص فروشندگان در مواقع فروش كالا تحت تاثير اظهارات افراد فرصت طلب و سودجو قرار نگرفته و مدارك و مستندات لازم و كافي را از آنها اخذ كنند.
شهرستان مهريز داراي 100 واحد فعال صنعتي و پنج واحد كاشي است و با 50 هزار نفر جمعيت در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد .
7541/ 6197