۸ اسفند ۱۳۹۴، ۲۰:۱۹
کد خبر: 81982357
T T
۰ نفر
چهارمين اتاق مادر و كودك مترو در ايستگاه ترمينال جنوب افتتاح شد

تهران- ايرنا- چهارمين اتاق مادر و كودك در ايستگاه مترو ترمينال جنوب به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه عصر شنبه در مراسم افتتاحيه اتاق مادر و كودك گفت: در راستاي تكريم مادران و كودكان پس از ايستگاههاي صادقيه، تئاتر شهر و امام خميني(ره)، در ايستگاه ترمينال جنوب (خط يك) اتاق مادر و كودك افتتاح شد.
محسن نايبي افزود: طبق تاكيدات شهردار تهران و با توجه به مصوبه اعضاي شوراي شهر تهران در راستاي تحقق شعار شهر دوستدار كودك اتاق هاي مادر و كودك به سرعت در ايستگاههاي مترو تهران افتتاح مي شود.
وي ادامه داد: نيمي از مسافران شركت بهره برداري مترو تهران را بانوان تشكيل مي دهند و براي تكريم از بانوان بايد فضاهايي را در جهت آسايش بانوان در ايستگاههاي مترو ايجاد كنيم.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه خاطرنشان كرد: امروزه مترو به يك وسيله نقليه اجتناب ناپذير از نظر اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در كلانشهر تهران مطرح است.
وي تاكيد كرد: توسعه خطوط ناوگان مترو تهران و حومه طبق برنامه ريزي در حال پيشرفت و انجام است و تلاش داريم خطوط شش، هفت و همچنين ايستگاههاي فرودگاه امام خميني (ره)، مهرآباد و همچنين شهر آفتاب را احداث كنيم.

** زمينه ساز آسايش براي مادران و كودكان در مترو شويم
عضو شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اين مراسم گفت: امروزه مترو به يك وسيله نقليه ضروري در شهر تهران تبديل شده و براي اينكه مادران و كودكان نيز از اين وسيله نقليه استفاده كنند بايد زمينه ساز آسايش اين قشر از جامعه شويم.
فاطمه دانشور افزود: بسياري از مادران براي مراقبت از كودكان بدليل كمبود امكانات شايد نتوانند از وسيله نقليه عمومي مترو استفاده كنند كه خوشبختانه شركت بهره برداري مترو تهران اقدام به احداث چنين فضاهايي جهت آسايش كودكان و مادرانش كرده است.
وي خاطرنشان كرد: ايجاد اتاق براي مادران و كودكان با هدف مراقبت بيشتر از ابتكارات خلاقانه اي است كه اين طرح مي تواند در ساير استانهاي كشور در ايستگاههاي مترو اجرا شود.
همچنين در اين مراسم از بسته فرهنگي و آموزشي قطار مهربان رونمايي شد.
اين بسته فرهنگي و آموزشي ويژه كودكان و نوجوانان است كه در ايستگاههاي مترو تهران و حومه توزيع مي شود.
تهرام/7243/
۰ نفر