ظرفیت های بالایی برای توسعه روابط تجاری  استان های آذری كشورمان با نخجوان وجود دارد

باكو – ایرنا - سركنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان گفت ، ظرفیت های بالایی برای توسعه روابط تجاری استان های آذری كشورمان با جمهوری خودمختار نخجوان جمهوری آذربایجان وجود دارد.

منصور آیرم روز چهارشنبه در دیدار هیات بازرگانان و فعالان اقتصادی صنوف مختلف تولیدی استان آذربایجان شرقی در خصوص راه های گسترش همكاری های تجاری و اقتصادی استان آذربایجان شرقی و جمهوری خود مختار نخجوان گفت و گو و تبادل نظر كرد.
سركنسول كشورمان با اشاره به سفر رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان به تبریز و دیدار استاندار آذربایجان شرقی از نخجوان گفت: در این دیدارها درخصوص توسعه روابط دو جانبه توافقاتی انجام شد كه برخی از آنها اجرایی شده است و انتظار می رود با آشنایی و سفرهای بیشتر بازرگانان تبریز به نخجوان، مناسبات تجاری فیمابین نیز گسترش یابد.
وی افزود: به موازات توسعه همكاری های اقتصادی و بازرگانی موضوع گسترش همكاریها در زمینه گمرك و استاندارد نیز به خوبی در حال پیشرفت است كه می تواند نقش موثری در افزایش مناسبات دوجانبه ایران و نخجوان داشته باشد.
هیات بازرگانی استان آذربایجان شرقی متشكل از 25 نفر از تجار و فعالان اقتصادی بخشهای تولیدی، صنعتی و بازرگانی در مسیر سفر به باكو از نخجوان دیدار كردند.
هیات اقتصادی استان آذربایجان شرقی در این سفر كوتاه مدت از نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی شركتها و موسسات صنعتی داخلی بازدید كرده و با ظرفیت اقتصادی و صنعتی جمهوری خودمختار نخجوان آشنا شد.
شبك ** خاورم **337 **1917