۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۳۹
کد خبر: 81977968
T T
۰ نفر

انتخاب كتاب سال سینما و تقدیر از برگزیدگان

۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۳۹
کد خبر: 81977968
انتخاب كتاب سال سینما و تقدیر از برگزیدگان

تهران - ایرنا - پنجمین دوره جایزه كتاب سال سینما شامگاه چهارشنبه با معرفی برگزیدگان در موزه سینما برگزار شد.

در این مراسم شماری از سینماگران، نویسندگان، مترجمان و نویسندگان از جمله گوهر خیراندیش بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و بهروز افخمی كارگردان سینما حضور داشتند.
پنجمین دوره اهداء جایزه كتاب سال سینمای ایران كه همه ساله توسط خانه سینما برگزار می شود، همزمان با زادروز بزرگ اندیشمند ایران، خواجه نصیر الدین طوسی برگزار شد.
دبیر پنجمین جایزه كتاب سال سینما گفت: آثار ارسال شده پس از دوره سوم دو برابر شد و در این دوره نیز از 73 اثر ارسال شده به دبیر خانه جشنواره، 66 اثر مورد داوری قرار گرفته است.
رضا میر كریمی افزود: فراخوان این جشنواره مرداد ماه اعلام و مهلت ارسال آثار تا پایان شهریور ماه بود كه از هفتم مهر ماه كار داوری آثار آغاز شد.
وی با اشاره به تغییر تندیس جشنواره از قلم به هدهد، گفت: تندیس های زیادی در جشنواره ها با نماد قلم اعطا می شود كه برای شاخص شدن آثار سینمایی نماد 'هدهد' انتخاب و توسط محمد توكلی ساخته شد.
میر كریمی هدف از برپایی جایزه كتاب سال را ارتقا و ایجاد آگاهی و انتقال تجربه در عرصه سینما عنوان كرد و افزود: برای تبدیل شدن سینمای ایران به مكتب، نیازمند پشتوانه ای بودیم كه با برگزاری این جشنواره آرزوی اهالی سینما محقق می شود.
فراهنگ** 1293** 1569