۴ اسفند ۱۳۹۴، ۲۱:۳۹
کد خبر: 81976505
T T
۰ نفر
مهم ترین اولویت نظام تامین امنیت و سلامت انتخابات است

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام مهم ترین اولویت نظام و دولت تدبیر و امید را در هفتم اسفند تامین امنیت و سلامت انتخابات عنوان كرد.

به گزارش ایرنا، حسین كلانتری عصر سه شنبه در نشست شورای اداری استان اظهار كرد: دست انداركاران اجرایی و نظارتی بدون توجه و نگاه به نامزد خاص تمام توان خود را با رعایت اصل بی طرفی برای برگزاری انتخاباتی باشكوه و زمینه سازی مشاركت خداكثری مردم بكار گرفته اند.
وی افزود: تاكنون گزارشی مبنی بر تخلف از سوی دستگاه های اجرایی مبنی بر استفاده از امكانات دولتی به منظور حمایت از شخص و یا جریان خاص گزارش نشده است.
رئیس ستاد انتخابات ایلام فضای رقابتی را در انتخابات مجلس دهم در استان بسیار تنگاتنگ ارزیابی كرد و یادآور شد: بر اساس ارزیابی ها و نظرسنجی های صورت گرفته فاصله میان برخی از نامزدها در شهرستان های مختلف بسیار جزئی است كه این امر نشان از پویایی و نشاط انتخاباتی در میان نامزدها و هواداران آنها دارد.
كلانتری با اشاره به برخی مفاد قوانین انتخابات تاكید كرد: بر اساس ماده 11 قانون انتخابات تمامی دستگاه های اجرایی موظفند وسایل و امكانات و نیروی انسانی مورد نیاز برای برگزاری انتخابات را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.
وی از دستگاه های خدمات رسان همچون شركت های آب و فاضلاب ، برق و گاز ، دانشگاه علوم پزشكی و اعضای ستاد حوادث مترقبه و بحران خواست در روز رای گیری برای مقابله با هرگونه مشكل از آمادگی كامل برخوردار باشند.
معاون استاندار ایلام با اشاره به جمعیت حدود 55 میلیونی افراد واجد شرایط رای دادن در انتخابات هفتم اسفند اضافه كرد: بیش از 434 هزار نفر در استان كه كمتر از یك درصد واجدان شرایط در كشور هستند می توانند آرای خود را به 531 صندوق اخذ رای برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و 531 صندوق پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری بریزند.
كلانتری گفت: با وجود این جمعیت كم در استان 531 شعبه اخذ رای به منظور پوشش بیشتر مناطق دورافتاده و بستر سازی زمینه مشاركت بیشتر مردم در نظر گرفته شده كه در برابر 53 هزار شعبه اخذ رای در سراسر كشور حدود یك درصد را شامل می شود و در مقایسه با ادوار گذشته شاهد افزایش 10 درصدی تعداد صندوق های رای هستیم.
وی گفت: مجموعه استان از آمادگی 100 درصدی برای برگزاری انتخابات هفتم اسفند برخوردار است و كوچكترین نگرانی به منظور اجرای این حماسه ملی در دو حوزه ایلام ، مهران ، سیروان ، چرداول ، ایوان و ملكشاهی و همچنین حوزه انتخابیه دهلران ، دره شهر ، آبدانان و بدره برخوردار است.
6119/6034