۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۳۷
کد خبر: 81976307
T T
۰ نفر
ولایتی: دخالت بیگانگان بر بحران های منطقه ای می افزاید

تهران-ایرنا- رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید بر اینكه هرگونه تصمیم گیری در سوریه و عراق باید توسط خود مردم اتخاذ شود، گفت: دخالت بیگانگان بر بحران منطقه ای خواهد افزود و حتما برای حل این مسائل راه حل نظامی متصور نیست.

به گزارش ایرنا، علی اكبر ولایتی روز سه شنبه در محل مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام با لارش بكستروم نماینده ویژه وزارت امور خارجه فنلاند دیدار و در خصوص موضوعات منطقه ای و همچنین همكاری های دو جانبه بحث و گفت و گو كرد.
وی ضمن ابراز خرسندی از سفر نماینده ویژه وزارت امور خارجه فنلاند به تهران گفت: روابط دو كشور رو به گسترش بوده و رایزنی های دو طرف می تواند نقش مثبتی در حل مسایل بین المللی ایفا كند.
مشاور مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به حضور گروه های تكفیری و تروریستی در منطقه خاورمیانه تصریح كرد: متاسفانه با حمایت برخی كشورهای غربی و همراهی برخی كشورهای منطقه ای شاهد گسترش تروریسم و افراط گرایی در این منطقه حساس هستیم كه تنها راه مقابله با آن قطع هرگونه حمایت از كسانی است كه در سال های اخیر هرگونه جرم و جنایت را بر علیه ملت مظلوم انجام می دهند وباید با اینگونه پدیده ها مبارزه جدی صورت پذیرد.
رییس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح كرد: هرگونه تصمیم و تعیین سرنوشت برای دولت و مردم منطقه در سوریه و عراق و دیگر كشورها ی درگیر با تروریستها باید توسط خود مردم اتخاذ شود.
لارش بكستروم نماینده ویژه وزارت خارجه فنلاند نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه و اهمیت ایران گفت:جمهوری اسلامی ایران كشوری با اهمیت و تاثیر گذار در منطقه و عرصه بین المللی است و نقش ایران به ویژه در خاورمیانه بسیار قابل توجه است.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه دكتر ولایتی و آشنایی با وضعیت منطقه ای و بین المللی خواستار تبادل نظر در این خصوص گردید.
سیام**7261 /1449