۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۰۵
کد خبر: 81975856
T T
۰ نفر

كارچاق كن هاي انتخاباتي!

۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۰۵
کد خبر: 81975856
كارچاق كن هاي انتخاباتي!

خداداد ابراهيمي صاحب امتياز و مدير مسئول روزنامه مهران در يادداشتي در شماره 599 اين روزنامه با عنوان كارچاق كن هاي انتخاباتي بر بررسي روند فعاليت دلالان و واسطه ها در جمع آوري آرا براي نامزدهاي انتخابات كرده است.

در اين يادداشت آمده است: اندك اندك جامعه ما آماده مي شود تا يكبار ديگر در هفتم اسفند و در فضاي دو انتخابات پيش روي، مشق دمكراسي كند يكبار ديگر مردم مي خواهند بهترين ها را روانه مجلس كنند تا شايد از بهارستان مركز، نوبهاري نصيب استانشان شود.
در اين ميان يك موضوع مهم شايد از ديد برخي از نامزدهاي انتخاباتي و نيز راي دهندگان مغفول مانده باشد و آن كلاه گشادي است كه كارچاق كن ها، بر سر نامزدهاي انتخاباتي مي گذارند، همواره در ميان مردم تعدادي انگشت‌شمار و معلوم‌الحال براي نيل به مقاصد و مطامع غيرانساني خود نقش يك واسطه را بازي مي‌كنند.
اين گروه كه در ميان عوام با عنوان «كار چاق كن» شناخته شده‌اند، ماموراني خوش ‌خدمت، چاپلوس و نمام هستند كه با زيركي و ترفندهايي خاص وارد گود مي‌شوند.
بارزترين نمونه اين افراد در فضاهاي انتخابات خود به خود چهره مي‌نمايانند، چرب ‌زباناني كه در دروغ‌ پردازي و خوش ‌سخني گوي سبقت را از همگان مي ربايند اين عده در آستانه‌ هر انتخابات با شناسايي نامزدهاي انتخاباتي و با معلوماتي از پيش طراحي شده كانديداي مخاطب را بزرگ و بزرگ ‌تر جلوه مي دهند و درصدد تخريب كانديداي ديگري بر ‌مي‌آيند و عملا روند يك انتخاب سالم و آزادانه را مخدوش مي كنند.
اين در حاليست كه در فاصله‌ يك روز، اين تعاريف و تمجيدها شامل نامزدهاي بعد و بدگويي‌ها نثار رقيب ديگري مي‌ شود بدين ترتيب همه نامزدها از اين دلال انتخاباتي و اين واسطه‌ منفي ابراز خرسندي مي ‌كنند بي ‌خبر از اينكه اين دلال و واسطه بيشترين ضربه‌ها را به آنها وارد كرده است.
يكي از نكات قابل توجه اين است كه اين عده با ارائه‌ اطلاعاتي غلط و آمار و اعدادي دروغين، نامزدها را از مسير سالم و درست تبليغات انتخاباتي باز مي‌دارند و عملا موجبات شكست آنها را فراهم مي‌كنند.
به عنوان مثال نامزدي كه در روستايي با جمعيت 700 نفر از پنجاه هوادار بيشتر برخوردار نيست، 700 راي خالص را در كارنامه آينده‌ آراي خود پيش ‌بيني مي‌كند و به همين ترتيب اين اعداد و ارقام و اطلاعات نادرست، نامزدها را خوش ‌بين و رويايي بار مي ‌آورد در حاليكه در روز شمارش آرا پيش‌ بيني شده با آراي بدست آمده اختلافي فاحش خواهد داشت و بزرگ ‌ترين لطمات روحي بر نامزدها وارد خواهد شد.
نامزدهاي انتخاباتي كه اغلب از چهره‌هاي مردمي و صاحب وجهه مي ‌باشند لازم است كه با درايت و فهم عميق خويش از فضاي انتخابات، اجازه ندهند كه چنين افرادي مردم را از آنان بدبين و نااميد كنند.
بسيار اتفاق افتاده است كه به علت انزجار و نفرت مردم از دلالان انتخاباتي نه تنها به نامزدي راي نداده‌اند بلكه مانع از آن شده‌اند كه دوستان و بستگانشان نيز به فرد مورد نظر راي دهند.
براستي آيا اين دلالان انتخاباتي يكي از تهديدها و آفت‌هاي انتخاباتي تلقي نمي‌شوند؟!
منبع: روزنامه مهران
6119