۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۳۳
کد خبر: 81974907
T T
۰ نفر
آیت الله حسینی بر ضرورت حاكمیت عقل و منطق در تبلیغات انتخاباتی تاكید كرد

مشهد - ایرنا - نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: باید فضای عقلانی بر انتخابات و تبلیغات نامزدها حاكم شود و مردم بر اساس عقل و منطق شركت كنند.

آیت الله سید محتبی حسینی روز دوشنبه در جلسه دانشجویی پرسش و پاسخ نامزدهای خبرگان رهبری در دانشگاه آزاد مشهد افزود : باید این فضا به گونه ای باشد كه مردم بتوانند نسبت به افراد و سابقه آنان مطالعه دقیق داشته باشد و با علم رای دهند و اگر هم نمی داند به لیست هایی اعتماد كنند كه متعلق به افراد و گروه های شناخته شده و آزمون داده باشد.
وی با بیان اینكه برگزاری انتخابات یك مانور مكتوب بزرگ است كه موظف به شركت در آن هستیم ، افزود : در زمان باقیمانده باید نسبت به افراد اصلح پرس وجو كرد و نمی توان نسبت به مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی بی تفاوت بود و بر اساس احادیث كسی كه اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد مسلمان نیست.
وی ادامه داد : سیاسی بودن عیب نیست سیاست تدبیر و فكر صحیح و مشاركت در مسائل اجتماعی با نیت خالص است و باید در انتخابات شركت كرد و دیگران را نیز تشویق وترغیب نمود.
وی درپاسخ به سئوالی در زمینه شورای رهبری هم افزود :كسانی كه این موضوع را طرح می كنند یا جاهل هستند و خطر و آثار آن بر تضعیف نظام را نمی دانند و یا مغرض هستند و به نوعی می خواهند مساله رهبری را به چالش كشیده و زیر سووال ببرند.
وی تصریح كرد : اعضای مجلس خبرگان رهبری هم به هیچ وجه مساله شورای رهبری را نمی پذیرند.
وی عنوان كرد : مساله شورای رهبری و طرح و روی میز گذاشتن آن دشمنان را خوشحال می كند و روزنه ای است كه می تواند به اركان نظام و در واقع مهمترین ركن نظام خلل وارد كند و خلاف موضوع ولایت فقیه در اسلام و نظام است.
آیت الله حسینی با بیان اینكه طرح برخی مباحث موجب فتنه و موضعگیری ها و جناح بندی ها می شود ، گفت : نباید خوراك برای رسانه های خارجی فراهم كرد.
خراسان رضوی با شش میلیون نفر جمعیت در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری دارای 10 نامزد است كه از این تعداد شش نفر به این مجلس راه می یابند.
1906/1042
۰ نفر