۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۷
کد خبر: 81974474
T T
۰ نفر
ضرورت ارتقای استانداردهای آلایندگی یورو

تهران - ایرنا - معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور نیروی انتظامی بر ضرورت ارتقای استانداردهای آلایندگی یورو و توزیع سوخت در كلان شهرها به منظور كاهش آلودگی هوا تاكید كرد.

سرهنگ احمد رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا در پاسخ به این سووال كه هم اكنون استاندارد آلایندگی یورو خودروها و سوخت به چه میزان است و آیا نیاز است تا این استانداردها تغییر كند؟ افزود: جلسات مختلفی با دولت برای كاهش آلودگی هوا برگزار و تصمیم گیری شده است تا در مقطع زمانی یك ساله اقداماتی برای كاهش آلودگی هوا در كلان شهرها از جمله تهران انجام شود.
وی ادامه داد: معاون اجرایی رئیس جمهوری به دستور معاون اول، مسئولیت اجرای برنامه های كمیته تخصصی كاهش آلودگی هوا در كلان شهرها را به عهده دارد.
رستمی افزود: یورو 4 در شرایط فعلی استاندارد آلایندگی اجباری خودروهای بنزینی است در حالی كه این استاندارد در دنیا یورو 6 است.
معاون رئیس پلیس راهور ادامه داد: استاندارد آلایندگی خودروهای گازوئیلی و موتورسیكلت ها كه بیش از 97 درصد كاربراتوری هستند نیز یورو 3 است.
وی با اشاره به سوخت استاندارد یورو 4 گفت: در كلان شهرها بنزین یورو 4 توزیع می شود و بر اساس استاندارد یورو 4 میزان سولفور موجود در گازوئیل نباید بیش از 50 پی .پی . ام باشد.
رستمی با اشاره به شرایط پس از برجام، اظهار كرد: استاندارد های یاد شده در زمان تحریم توسط دولت پیش بینی شد و باید تا سال 98 ادامه یابد؛ این در حالی است كه باید سطح آلایندگی خودروها و استاندارد توزیع سوخت ها در كلان شهرها ارتقا پیدا كند.
وی با تاكید بر ارتقای توزیع سوخت یورو 3 در شهرهای اقماری خاطرنشان كرد: به منظور كاهش آلودگی شهرهای اقماری باید بنزین یورو 4 توزیع شود.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا صمدی عضو، انجمن قطعه سازان چندی پیش از برنامه تولید كاتالیست خودرو با استاندارد یورو 6 از مرداد ماه سال آینده خبر داد.
صمدی گفت: برای اجرای مرحله نخست این طرح 14 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.حجم سرمایه گذاری این پروژه در مرحله تكمیلی به 20 میلیون یورو خواهد رسید.
اجتمام(4)9105**1776