۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰
کد خبر: 81974294
T T
۰ نفر

روسیه: برقراری آتش بس در سوریه با آمریكا نهایی شد

۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰
کد خبر: 81974294
روسیه: برقراری آتش بس در سوریه با آمریكا نهایی شد

مسكو - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد: در جریان گفت و گوهای تلفنی وزیران امور خارجه روسیه و آمریكا شاخص های موافقتنامه برقراری آتش بس در سوریه بین واشنگتن و مسكو مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در بیانیه كوتاهی خاطرنشان كرد: سرگئی لاوروف و جان كری وزیران امور خارجه روسیه در سه گفت و گوی تلفنی شاخص های موافقتنامه آتش بس در سوریه را مورد توافق قرار دادند.
در بیانیه آمده است: نتایج گفت و گوهای تلفنی در باره شاخص موافقتنامه آتش بس در سوریه به ولادیمیر پوتین و باراك اوباما روسای جمهوری روسیه و آمریكا گزارش می شود.
روسای جمهوری روسیه و آمریكا در روزهای آینده در مورد عقد موافقتنامه صلح سوریه با یكدیگر مذاكره خواهند كرد تا به توافق نهایی در مورد موافقتنامه اولیه برقراری آتش بس در سوریه دست بیابند.
در همین حال وزیر خارجه آمریكا اعلام كرد كه توافق موقت برای برقراری آتش بس در سوریه فقط بین آمریكا و روسیه صورت گرفته است.
وی خاطرنشان كرد كه باید برای پیشبرد مذاكرات با نیروهای مخالف و دیگر كشورهای مربوط به مساله سوریه تماس حاصل كرد.
برخی رسانه ها اعلام كرده اند: آمریكا در مساله سوریه به شدت در مخمصه افتاده است و گروه های تروریستی مورد حمایت این كشور كه صدها میلیون دلار هزینه آموزش آنها شده بود، بر اثر بمباران های هواپیماهای روسی تار و مار شده اند.
به گزارش این رسانه ها، آمریكا و متحدان غربی و عربی ضد سوری این كشور به همین دلیل برای برقراری آتش بس و جلوگیری از پیشروی ها و پیروزی های ارتش سوریه به منظور جلوگیری از شكست كامل و نابودی گروه های تروریستی تلاش می كنند و به همین دلیل برای برقراری هر چه زودتر آتش بس به تكاپو افتاده اند.
رسانه های روسی برای اثبات این نظریه خود به گفت و گوی تلفنی اخیر روسای جمهوری روسیه و آمریكا اشاره می كنند كه اوباما بطور مصرانه از پوتین خواستار توقف بمباران مراكز معارضان مسلح در سوریه شده بود.
اروپام*391**1516