۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۴۹
کد خبر: 81971753
T T
۰ نفر

خط چهارم قطارشهري مشهد سال آينده كليد مي خورد

۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۴۹
کد خبر: 81971753
خط چهارم قطارشهري مشهد سال آينده كليد مي خورد

مشهد- ايرنا- رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد از آغاز عمليات اجرايي خط چهارم ناوگان ريلي درون شهري در سال 1395 خبر داد.

محسن انتظاري هروي روز شنبه در مراسم افتتاح پروژه هاي حوزه حمل و نقل شهر مشهد افزود: مطالعه و طراحي خط چهارم قطارشهري مشهد تا پايان امسال به اتمام مي رسد و عمليات اجرايي آن از سال آينده آغاز خواهد شد.
وي ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته اين خط قطار شهري به طول 17.5 كيلومتر از انتهاي خواجه ربيع تا شهرك شهيد رجايي امتداد مي يابد.
رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد گفت: همچنين عمليات حفاري خط سوم قطارشهري تا پايان امسال آغاز مي شود.
وي با اشاره به اتمام عمليات حفاري خط دوم قطارشهري و يك و نيم كيلومتر ريل گذاري آن افزود: حمايتهاي دولت و شوراي اسلامي شهر از پروژه بزرگ قطارشهري مشهد باعث پيشرفت مطلوب اين پروژه شده است.
انتظاري هروي در ادامه همچنين با اشاره به فعاليت هزار و 800 دستگاه اتوبوس در مشهد گفت: هم اينك در ناوگان اتوبوسراني مشهد با كمبود 300 دستگاه اتوبوس مواجه هستيم كه بايد با عنايت دولت و شهرداري اين كمبود جبران شود.
دو هزارمين تاكسي نوسازي شده و دويستمين اتوبوس خريداري شده ويژه ناوگان حمل و نقل عمومي مشهد روز شنبه طي مراسمي رونمايي شد.
در مجموع چهار خط براي قطار شهري مشهد تعريف شده كه خط يكم آن به طول 19 كيلومتر از پايانه غدير نخريسي تا وكيل آباد اسفندماه سال 1389 به بهره برداري رسيد و هم اكنون روزانه بطور ميانگين 120 هزار نفر را در اين مسير جا به جا مي كند.
مسير توسعه 4.5 كيلومتري اين خط نيز از ايستگاه غدير تا فرودگاه مشهد در دهه فجر امسال به بهره برداري رسيد و فرايند مسافرگيري آن آغاز شد.
عمليات حفاري مسير 14،5 كيلومتري خط دوم قطار شهري مشهد نيز از منطقه رضاشهر به سوي منطقه طبرسي شمالي توسط دو دستگاه تي.بي.ام از تيرماه 1390 آغاز و پانزدهم بهمن ماه امسال به پايان رسيد.
عمليات اجرايي خط سوم قطارشهري مشهد نيز به طول 28،5 كيلومتر كه مسير شهرك ابوذر تا قاسم آباد را پوشش مي دهد خردادماه امسال با حضور وزير كشور آغاز شد و اينك مراحل ساخت ايستگاه ورودي دستگاه حفاري در ضلع شمال شرقي ميدان فردوسي در حال انجام است.
مطالعات خط چهارم قطار شهري مشهد هم كه قرار است از خواجه ربيع آغاز و با عبور از ميدان شهدا با امتداد به سوي حرم مطهر رضوي از ضلع شمالي حرم عبور كرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهي شود، مرحله پاياني را طي مي كند.
7505/1858