۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۴۳
کد خبر: 81965225
T T
۰ نفر
حضور پرتعداد نامزدها نويددهنده مشاركت پرشور مردم در انتخابات است

مشهد- ايرنا- معاون فرهنگي دانشگاه امام رضا (ع) گفت: حضور پرتعداد نامزدها با گرايش هاي مختلف و از گروه هاي متفاوت سياسي مشاركت پرشور مردم در انتخابات را نويد مي دهد.

حجت الاسلام محمد رسول رمضاني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: امسال شوراي نگهبان بيش از دوره هاي پيشين، صلاحيت طيف گسترده اي از داوطلبان را تاييد كرده به طوري كه در اين دوره از انتخابات شاهد حضور نامزدها با سلايق متفاوت و متعلق به گروه هاي مختلف سياسي هستيم.
وي بيان كرد: مردم در راهپيمايي 22 بهمن ماه امسال با عنايت به توصيه رهبر معظم انقلاب حضور پرشوري داشتند كه نشان دهنده التزام آنان به ولايت فقيه، درك آنان از شرايط منطقه و وضعيت كشور و اثبات بيداري، هوشياري و بصيرت خود در برابر دشمن بود.
وي گفت: ملاك اجراي قانون است و فرقي بين اصلاح طلب، اصولگرا يا اعتدالي نيست و بايد به نظر مجريان قانون براي تاييد صلاحيت افرادي كه سرنوشت كشور به آنان سپرده مي شود، اعتماد كرد.
حجت الاسلام رمضاني افزود: ممكن است افرادي كه تاييد صلاحيت شده اند مورد خوشايند عده اي نباشند اما بايد التزام به قانون داشت و نظر شوراي نگهبان را پذيرفت.
وي اظهار كرد: مشاركت مردم در انتخابات پاسخ دندان شكن به كساني خواهد بود كه به اين كشور چشم طمع دارند و مردم اين مساله را كاملا درك مي كنند.
معاون فرهنگي دانشگاه امام رضا (ع) با اشاره به نقش احزاب و گروه هاي سياسي براي جلب مشاركت مردم در انتخابات گفت: احزاب و گروه هاي سياسي در نوع نگرش مردم به انتخابات موثر هستند و اگر به وظيفه خود عمل كنند در ارائه طريق تاثيرگذار خواهند بود.
وي افزود: هر چه اعتماد مردم به احزاب بيشتر شود، مشاركت در انتخابات افزايش مي يابد.
وي با اشاره به فعاليت هاي اين دانشگاه براي جلب مشاركت مردم در انتخابات اظهار كرد: در راستاي فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر افزايش حضور در انتخابات، جلسه هايي با حضور دانشجويان و سخنراني استادان مطرح حوزه سياسي در اين مركز آموزشي برگزار شده است كه تا روز انتخابات ادامه دارد.
استان شش ميليون و 130 هزار نفري خراسان رضوي 18 نماينده از 12 حوزه انتخابيه در مجلس شوراي اسلامي دارد.
همچنين شش نفر از مجموع 99 نماينده دوره پنجم مجلس خبرگان رهبري نمايندگان مردم استان خراسان رضوي خواهند بود.
براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي 12 حوزه اصلي و 61 حوزه فرعي و براي انتخابات مجلس خبرگان رهبري يك حوزه اصلي در 27 شهرستان و 42 بخش استان خراسان رضوي در نظر گرفته شده است.
تعداد كل ثبت نام شدگان براي نامزدي نمايندگي اين استان در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي 854 نفر بود كه صلاحيت 561 نفر و معادل 66 درصد آنها تائيد شده است.
تعداد كل ثبت نام شدگان براي نامزدي نمايندگي اين استان در پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري نيز 47 نفر بود كه صلاحيت 10 نفر تائيد شده است.
7489 / 6053/ 1257
۰ نفر