۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۵۴
کد خبر: 81964929
T T
۰ نفر
هدف دوئت زهي اجراي آهنگسازان شهير ايراني دوران معاصر است

تهران-يك آهنگساز و نوازنده ويولن گفت: هدف دوئت زهي كه عصر امروز (دوشنبه) در تالار رودكي برگزار مي شود؛ اجراي آهنگسازان شهير ايراني دوران معاصر است

پانيذ فريوسفي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا اظهار داشت: كنسرت امروز بنده به همكاري ستاره بهشتي در مورد آثار آهنگسازان معاصر ايران است.
وي گفت: در اين اجرا 8 قطعه از آثار هنرمنداني همچون شاهين فرهت، علي بيرنگ، مهرداد پاكباز، هرمز فرهت، صنم قراچه داغي، علي رادمان و محمدرضا تفصضلي اجرا خواهيم كرد.
اين آهنگساز و نوازنده ويولن افزود: هدف اصلي اجراي آثار اين هنرمندان با سازهاي زهي ويولن و ويولا به سبب كسب تفكر و ديدگاه مخاطبان در مورد اين شيوه است.
وي ادامه داد: متاسفانه كمتر آثار آهنگسازان معاصر در بخش كلاسيك كار شده و بر همين اساس سعي داريم تا اين آثار را عصر امروز در تالار رودكي اجرا كنيم.
بر اساس اين گزارش ستاره بهشتي و پانيذ فريوسفي در ششمين روز از سي و يكمين جشنواره موسيقي فجر براي اجراي دونوازي (دوئتي) روي صحنه تالار رودكي مي روند.
ستاره بهشتي و پانيذ فريوسفي امروز (دوشنبه/ 26 بهمن) ساعت 18:15 دوئتي را با نوازدگي ويولن و ويولا در تالار رودكي اجرا مي كنند.
در اين اجرا ستاره بهشتي اجراي ويولا سازي از خانواده سازهاي ويولن و پانيذ فريوسفي اجراي ويولن را برعهده دارد.
پانيذ فريوسفي فرزند شهريار فريوسفي (1335 تا 1388) آهنگساز و نوازه تار و سه تار است و از كودكي نوازندگي ويولن را فراگرفت.
فريوسفي در ادامه در مورد جشنواره موسيقي فجر نيز اظهار داشت: به طور حتم اين فستيوال هنري تاثيري مناسب و مطلوب براي اين هنر در كشور مي گذارد.
اين بانوي هنرمند كشورمان گفت: خوشبختانه امسال در سي و يكمين جشنوارهٔ موسيقي فجر شاهد افزايش تبليغات و بيلبوردهاي شهري هستيم كه امري ميمون و مبارك به شمار مي رود.
وي يادآور شد: افزايش تبليغات اجراهاي جشنواره موسيقي فجر سبب آگاهي بخشي بيشتر به شهروندان شده و مخاطبان بيشتري را به سالن هاي اجرا مي كشاند.
فريوسفي خاطرنشان كرد: اميدوارم فستيوال هنر موسيقي فقط به جشنواره فجر مختص نشود و در سال هاي آتي شاهد جشنواره هاي ديگري با عناوين مختلف باشيم.
بر اساس اين گزارش اولين دوره جشنواره موسيقي فجر در سال 1364 فعاليت خود را آغاز كرد؛ چند سال بعد از آنكه جشنواره هاي تئاتر و موسيقي در فضاي هنري كشور حضور داشتند؛ آن زمان البته جشنواره نام «جشنواره ي سرود و آهنگ هاي انقلابي» داشت و 20 گروه در آن به اجراي برنامه پرداختند تا اولين رويداد مهم موسيقايي در كشور شكل گيرد.
چهار سال بعد از برگزاري «جشنواره ي سرود و آهنگ هاي انقلابي»، اين جشنواره با عنوان
«پنجمين جشنواره موسيقي فجر» به فعاليت خود ادامه داد. در واقع مي توان سال 68 را كه با پايان هشت سال جنگ تحميلي عليه ايران نيز همراه بود، آغازي دوباره بر اين رخداد موسيقايي دانست.
در دوره بيستم نگاه جشنواره به طور خاص و ويژه به بحث پژوهش در موسيقي بوده و در دوره بيست و سوم بخش رقابتي در جشنواره موسيقي فجر راه اندازي شد و در دوره هاي بعدي نيز موضوع جوان گرايي در جشنواره مطرح شد.
اكنون در سي و يكمين دوره از اين رخداد موسيقايي، با نگاهي به تجربيات سال هاي گذشته تلاش شده است تا با حضور گروه هاي حرفه اي و اضافه شدن «جايزه» براي انتخاب بهترين آثار توليدي، ضمن توجه ويژه به بخش توليد، تلاش هايي در خصوص اعتبار بخشي به اين رخداد مهم انجام شود.
سي و يكمين جشنوارهٔ موسيقي فجر از 21 بهمن ماه آغاز شده و تا يكم اسفند ماه ادامه خواهد داشت. كنسرت هاي اين جشنواره در تالارهاي وحدت، رودكي، فرهنگسراي نياوران، فرهنگسراي ارسباران، برج ميلاد و سالن ميلاد نمايشگاه بين المللي روي صحنه مي رود.
فراهنگ**9187**1569

سرخط اخبار فرهنگ