۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 5613
کد خبر: 85476570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سقوط میزان بیننده «یوروویژن» به خاطر غزه/ رژیم صهیونیستی هیچ‌جا امنیت ندارد

تهران- ایرنا- رقابت موسیقی یوروویژن در بحبوحه اختلاف بر سر مساله رژیم صهیونیستی، تقریبا یک‌چهارم بینندگان خود را در مقایسه با سال گذشته از دست داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، بر اساس آمار رسمی ارائه شده توسط آژانس دیجیتال آی، فینال شنبه شب در بی‌بی‌سی به طور متوسط توسط ۷.۶۴ میلیون نفر بیننده داشت. این آمار در حالی سال گذشته ۱۱ میلیون مخاطب داشت که این آمار نشان‌گر افت محسوس تماشای این رویداد موسیقایی بوده است.

شصت‌وهشتمین دوره این مسابقات که در کشور سوئیس برگزار شد، تحت‌الشعاع ادن جولان شرکت کننده اسرائیلی قرار گرفت.

چندصد معترض قبل از فینال در خارج از ورزشگاه مالمو آرنا تجمع کردند، از جمله گرتا تونبرگ؛ فعال سوئدی آب و هوا، که در میان افرادی بود که توسط پلیس اسکورت شد.

روز یکشنبه، بامبی تاگ؛ مجری ایرلندی، شرکت کننده اسرائیلی کان را به نقض قوانین متهم کرد و افزود که آنها منتظر هستند تا از اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا (EBU) بشنوند که آیا اقدامی انجام خواهد شد یا خیر.

در آستانه یوروویژن، فراخوان‌های متعددی برای تحریم این رویداد به دلیل حضور اسرائیل در بحبوحه جنگ در غزه صادر شد.

یوروویژن تلاش کرد به مساله غزه بی‌اهمیت باشد

در کنفرانس مطبوعاتی پنجشنبه قبل نیز، چندین هنرمند، از جمله جوست کلاین هلندی، نگرانی خود برای حضور خواننده اسرائیلی در این رویداد ابراز کردند و اینکه می‌تواند آن را به شکلی بی‌سابقه تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

به جولان، ۲۱ ساله شرکت کننده رژیم صهیونیستی در این رقابت‌ها، از سوی آژانس امنیت ملی اسرائیل دستور داده شده بود که بین اجراها، در اتاق هتلش بماند و برای تردد، کاروانی از ماشین‌ها با اسکورتی سنگین از او محافظت کنند.

در این شرایط، حدود ۵۰۰۰ معترض با پرچم‌های فلسطین، روسری های سیاه و سفید و بنرهایی که روی آن شعارهای علیه رژیم صهیونیستی نوشته شده بود «اسرائیل را تحریم کنید» در میدان استورتورگت مالمو تجمع کرده بودند.

در مرکز شهر، بسیاری از پوسترها و بنرها، خطاب به برگزار کنندگان یوروویژن نوشته شده بود: «متحد با نسل‌کشی»

یکی دیگر از مسائلی که این مسابقه موسیقایی را با حواشی گسترده رسانه‌ای مواجه ساخت، برنده شدن یک خواننده دگرباش جنسی از دسته کوئرها بود که خود را نه مذکر می‌دانند و نه مونث و مجهول‌الهویه جنسی معرفی می‌شوند. بسیاری از منتقدین، این رویکرد و برنده شدن را به نوعی سیاستی برای دیده شدن و داغ کردن تنور رویداد یوروویژن قلمداد می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha