۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۳۶
کد خبر: 81964715
T T
۰ نفر
امام جمعه بروجرد: ایثار پرستاران در دفاع مقدس برگرفته از روحیه حضرت زینب(س)بود

بروجرد - ایرنا - امام جمعه بروجرد گفت: ایثار و فداكاری پرستاران در هشت سال دفاع مقدس برگرفته از روحیه حضرت زینب(س) بود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی روز دوشنبه در آیین تجلیل از پرستاران بروجرد در سالن دكتر زرینكوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان افزود: تقارن میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار افتخاری بزرگ برای جامعه پرستاران است.
وی گفت: حضرت زینب (س) دنیا را از دریچه امت و ولایت می‌ دید و حماسه بزرگ كربلا را به زیباترین شكل برای نجات بشریت در مسیر زمان تبلیغ كرد.
امام جمعه بروجرد افزود: این حضرت با حضور جاودانه خود در لحظه لحظه تاریخ كربلا در تلخی و خوشی جایگاه خود را به عنوان الگویی بی همتا اثبات كرد.
وی حضرت زینب(س) را نمونه بانویی تربیت شده در مقام رسالت دانست و اظهار كرد: حضرت زینب(س) در كربلا وظایف سنگینی از جمله تقویت روحیه مجروحان، رسیدگی به بازماندگان، مراقبت از اطفال و نگهداری از امام سجاد(ع) برعهده داشت.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی افزود: حضرت زینب(س) به لحاظ پرستاری از كودكان به عنوان الگوی مهر و عاطفه شناخته شده است.
وی با اشاره به برخی از مشكلات پرستاران گفت: این قشر متعهد با صبر و حوصله انواع مشكلات را برای خدمت به بیماران تحمل می كنند كه جای قدردانی دارد.
امام جمعه بروجرد تقویت روحیه و آرامش خاطر بیمار را از وظایف پرستاران خواند و افزود: پرستاری صرفا مراقبت از جسم نیست بلكه مراقبت همزمان از روح و جسم است.
وی اظهار كرد: ایران در سال های اخیر به دلیل تشدید تحریم ها با مشكلات مالی مواجه بوده اما برخی تنگ نظری ها در خصوص تخصیص اعتبارات بر این مشكلات افزوده است لذا هر بخشی باید با ایثار و مجاهدت خود نسبت به رفع مشكلات اقدام كند.
20 تن از فارغ التحصیلان رشته پرستاری بروجرد و پرستاران نمونه كشوری و استانی بروجرد در این آیین تجلیل شدند.
6052/3022