۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۸
کد خبر: 81964475
T T
۰ نفر
انفجار انتحاری در قفقاز روسیه سه كشته برجای گذاشت

مسكو - ایرنا- انفجار یك خودرو حاوی مواد منفجره در جمهوری داغستان واقع در منطقه قفقاز روسیه سبب مرگ سه نفر از جمله یك مامور پلیس و فرد انتحاری شد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، این حادثه بامداد امروز (دوشنبه) در شهر دربند در جنوب جمهوری داغستان رخ داد و خودرو حامل مواد منفجره نزدیك یك مقر پلیس راهنمایی این شهر منفجر شد.
یك مقام امنیتی داغستان گفت: در این حادثه مامور پلیس، یك نفر از ساكنان محلی و فرد انتحاری (راننده خودرو حامل مواد منفجره) كشته شدند.
بر اثر انفجار انتحاری همچنین چهار خودرو منهدم و به یك خودرو و كامیون نیز خسارت هایی وارد شد و حفره بزرگی در محل به وجود آمد.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.
دهم دی ماه نیز در شهر دربند به سوی گروهی تیراندازی شد كه در جریان آن یك افسر سازمان امنیت فدرال روسیه كشته و 10 نفر دیگر مجروح شدند.
گروه تروریستی تكفیری داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و در بیانیه ای كه در یك تارنمای نزدیك به این گروه منتشر شد در این رابطه چنین نوشت: افراد ما توانستند به گروهی از افسران سازمان امنیت فدرال روسیه در شهر دربند واقع در جنوب داغستان حمله كنند، یكی از نیروها را كشته و بقیه را زخمی كنند.
جمهوری داغستان در ماه های اخیر نسبتا ناآرام بوده و هر چند گاه در این منطقه درگیری ها و تیراندازی هایی رخ می دهد كه بر اثر آن شماری از جنگجویان، مقام ها و نیروهای دولتی و حتی غیرنظامیان كشته می شوند.
اروپام*391 **1516

سرخط اخبار جهان