۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۳۱
کد خبر: 81964170
T T
۰ نفر

نخستین قطار ترانزیتی راه ابریشم وارد تهران شد

۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۳۱
کد خبر: 81964170
نخستین قطار ترانزیتی راه ابریشم وارد تهران شد

تهران- ایرنا- نخستین قطار ترانزیتی راه ابریشم پس از طی 10 هزار و 399 كیلومتر از كشور چین وارد ایستگاه راه‌آهن تهران شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، این قطار 14 روز پیش با 32 كانتینر حامل كالاهای تجاری از ایستگاه راه‌آهن شهر 'یی‌وو' در استان 'جه‌جیانگ' واقع در شرق چین حركت كرد و برای نخستین بار با عبور از كشورهای قزاقستان و تركمنستان از مسیر سرخس وارد ایران شد.
این نخستین قطار ترانزیتی است كه چین را به ایران و خاورمیانه متصل كرده و در آینده قرار است قطارهای ترانزیتی این مسیر از طریق پایانه ریلی اینچه‌برون وارد خاك ایران شوند.
انتظار می‌رود با راه‌اندازی این قطار فعالیت تجاری و ترانزیتی از طریق خطوط ریلی با احیای راه ابریشم و سهم تجارت خارجی چین، تركمنستان، قزاقستان و جمهوری اسلامی ایران افزایش قابل توجهی پیدا كند.
با اجرایی‌شدن برنامه جامع اقدام مشترك (برجام)، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان چهار راه ارتباطی و مسیری مطمئن بین شرق دور و آسیای میانه به خاورمیانه و اروپا قرار گرفته است و چشم‌انداز قابل توجهی در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی وجود دارد.
راه‌اندازی كریدور راه ابریشم ریلی از گذشته از سیاست‌های شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بوده است و با انعقاد توافق سه‌جانبه بین ایران، تركمنستان و قزاقستان نخستین قطار این مسیر به‌صورت آزمایشی صبح امروز (دوشنبه) وارد ایستگاه راه‌آهن تهران شد.
اقتصام ** 1108 ** 3053 **1561
۰ نفر