۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۰۴
کد خبر: 81958706
T T
۰ نفر

جبهه فرهنگي نيازمند پشتيباني مسئولان است

۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۰۴
کد خبر: 81958706
جبهه فرهنگي نيازمند پشتيباني مسئولان است

زنجان - ايرنا - مدير كل فرهنگي و هنري اردوها و فضاهاي پرورشي وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز در جبهه فرهنگي قرار داريم و اين جبهه نيازمند پشتيباني مسئولان است.

مهدي علي اكبرزاده روز چهارشنبه در حاشيه مراسم تجليل از برترين‌هاي برنامه هاي فرهنگي استان زنجان در گفت و ب خبرنگاران ايرنا و تسنيم افزود: لازم است براي پشتيباني از جبهه فرهنگي برنامه ريزي صحيحي انجام شود و اين زماني است كه مسئولان و برنامه ريزان به اين موضوع اعتقاد داشته باشند.
وي با بيان اينكه مي خواهيم در آينده فضاي فرهنگي قابل قبولي در كشور داشته باشيم، يادآورشد: تحقق اين امر نيازمند برنامه ريزي درست براي آينده سازان در آموزش و پرورش است.
مدير كل فرهنگي و هنري اردوها و فضاهاي پرورشي وزارت آموزش و پرورش گفت: به رغم كم و كاستي‌هايي كه در اين دستگاه تعليم و تربيت وجود دارد در زمينه فرهنگي تلاش‌هاي بسياري انجام مي شود.
علي اكبرزاده اظهاركرد: در طول چند سال اخير تلاش بر اين بوده با اعتبارات دولتي، از محل خودياري‌ها و امكانات و فضاهاي غير از آموزش و پرورش براي فعاليت هاي فرهنگي دانش آموزان استفاده شود.
وي ابرازكرد: خوشبختانه با وجود كم و كاستي‌هاي اعتباري كه داشتيم در سال تحصيلي جاري تمام تلاش بر آن شده تا هيچ برنامه اي از برنامه هاي فرهنگي متوقف نشود و برنامه هايي كه از قبل هم متوقف شده بود اجرا مي شود.
مدير كل فرهنگي و هنري، اردوها و فضاهاي پرورشي وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه هاي درون مدرسه‌اي، شهرستاني، استاني، و پرسش مهر مرحله 15 رئيس جمهوري به اتمام رسيده و دوره 16 اين مسابقات در مرحله اجراست.
علي اكبرزاده به كانون‌هاي فرهنگي هنري اشاره كرد و افزود: به طور جدي پيگير هستيم تا اعتبار مستقلي براي اين فضاها وجود داشته باشد چراكه در برنامه پنجم توسعه اعتبار مربوط به فضاهاي پرورشي به طور كامل حذف شده بود و تلاش بر اين است تا در برنامه ششم اعتبار پيش بيني شود.
وي يادآورشد: در خصوص بازسازي، توسعه و احياي فضاهاي پرورشي تلاش‌هاي بسياري انجام شده و اردوگاه‌هاي غير فعال نيز در حال حاضر نيمه فعال شده اند.
علي اكبرزاده خاطرنشان كرد: در زمان حاضر چهار اردوگاه كشوري به لحاظ امكانات 30 درصد مجهز شده اند.
در پايان اين مراسم از برگزيدگان استاني طرح'مصباح' تقديرشد.
7325/6085