۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۱۸
کد خبر: 81949650
T T
۰ نفر
مهم ترين فلسفه شهادت سعادتمندي بشريت است

مراغه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در بسيج مستضعفان با بيان اينكه مكان و زماني براي شهادت تعريف نشده است، گفت: بازكردن راه سعادت براي بشريت و ممانعت از بسته شدن راه خداپرستي مهم ترين فلسفه شهادت است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدرضا تويسركاني عصر پنجشنبه در نخستين يادواره شهداي مدافع حرم آذربايجان شرقي افزود: درك فلسفه شهادت مهم ترين وظيفه ما بوده و اگر اين نكته اساسي توسط فرهيختگان در جامعه مورد روشنگري قرار نگيرد شايد جفاي بزرگي به شهدا و خون آنان شود.
وي اظهاركرد: با توجه به تاكيد آموزه هاي اسلامي و قرآني، در پشت صحنه جنگ، فساد، تجمل، مواد مخدر، شبكه هاي ماهواره اي و اجتماعي، عوامل فحشا و فساد، شيطان نهفته و با استفاده از اين موارد به دنبال ضربه وارد كردن به ديانت و عبوديت و در نهايت جلوگيري از سعادتمندي بشري است.
نماينده ولي فقيه در بسيج مستضعفان يادآور شد: از عرصه هايي كه شيطان تلاش مي كند انسان ها را گمراه كند، ورود به عرصه دين و ساختن اديان و فرقه هاي كاذب بوده كه گروه هاي تكفيري از جمله داعش از اين عوامل هستند.
تويسركاني، با اشاره به تمرد شيطان هنگام سجده بر انسان طبق دستور الهي و اخراج از بهشت، ادامه داد: ابليس به منظور گمراه كردن انسان در حوزه دين دقيق عمل كرده كه نمونه آن گروه تكفيري داعش است كه در ظاهر مذهبي بوده و همانند مسلمانان نماز و قرآن مي خوانند، اما جرياني كاملا شيطاني هستند.
وي گفت: دراين بين، شهدا به منظور ناكام گذاشتن دسيسه هاي شيطاني وارد عمل شده و با نثار خون خود موجب ناكامي شيطان مي شوند.
نماينده ولي فقيه در بسيج مستضعفان يادآوري كرد: اگر شهيدان و فرهنگ شهادت نبود بدون شك هيچ كدام از عتبات عاليات نيز حفظ نمي شد و هيچ يك از اعمال مانند دعا، سجده و سينه زني ادامه نمي يافت تا با استفاده از آن ها، انسان ها به سمت سعادت الهي حركت كنند.
تويسركاني افزود: اكنون شيطان با توسل به دسيسه هاي استكباري و صهيونيستي، بساط گمراهي خود را توسط گروه هاي تكفيري در سوريه، عراق و برخي كشورهاي ديگر پهن كرده تا بتواند از سعادت بشري جلوگيري كند، اما با ورود مدافعان حرم و نثار خون آنان از دين سازي هاي شيطاني جلوگيري مي شود.
وي يادآور شد: شهادت مكان و زمان نمي شناسد بلكه در هر كجايي كه دين الهي در خطر باشد در آن محل و زمان فرهنگ شهادت رواج پيدا مي كند.
نماينده ولي فقيه در بسيج مستضعفان گفت: تشكيل گروه هاي تكفيري مانند داعش به منظور كاهش قدرت اسلام و انقلاب بوده كه در سايه خون شهيدان، به اهداف خود نرسيده و استكبار و صهيونيسم و نقشه هاي ابليسي آنان با شكست مواجه مي شود.
حجت الاسلام تويسركاني افزود: هم اكنون نيز آحاد مردم بايد پشت سر ولايت حركت كرده و با درك رهبري هاي رهبر معظم انقلاب، به سمت خوشبختي و سعادت حركت كنند.
فرمانده سپاه ناحيه مراغه نيز دراين آيين گفت: شهداي مدافع حرم الگوي جوانان و قهرمانان جبهه مقاومت بوده و اين مساله يك افتخار براي خانواده هاي شهدا است كه نصيب هركسي نمي شود.
سرهنگ پاسدار رضا سامي افزود: به تعبير رهبر معظم انقلاب اسلامي شهداي مدافع حرم در هر كجا كه به شهادت برسند همانند شهادت در جوار حرم حضرت سيدالشهدا و در راه آرمان هاي آن حضرت است.
اولين ياواره شهداي مدافع حرم آذربايجان شرقي در امامزاده سيد محمد (ع) مراغه همزمان با سي و هفتمين بهار انقلاب اسلامي ايران برگزار شد.
نخستين يادواره شهداي مدافع حرم آذربايجان شرقي با مشاركت سپاه ناحيه، بنياد شهيد و امور ايثارگران، اوقاف و امور خيريه و مديريت شهري مراغه برگزار شد.
3034/8023/ 1495 /1596
۰ نفر