۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۱۵
کد خبر: 81948042
T T
۰ نفر
حفظ و نگهداري انقلاب وظيفه حساس و مهم همگاني است

قم - ايرنا - آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد گفت: حفظ و نگهداري انقلاب اسلامي يك وظيفه و مسئوليت حساس و مهم براي همه اقشار جامعه است.

به گزارش ايرنا، وي روز چهارشنبه در ديدار با شماري از ايثارگران شركت مخابرات ايران با اشاره به اهميت انقلاب اسلامي، آن را يك هديه و نعمت بسيار گرانبها و ارزشمند از جانب خداوند متعال توصيف كرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامي ثمرات و بركات فراواني را نصيب ملت ايران و همه آزاديخواهان و مسلمانان جهان كرد.
اين مرجع تقليد با بر شمردن برخي از نتايج پر بار استقرار نظام اسلامي در ايران، برپايي مرتب و منظم آيين هاي سياسي عبادي نماز جمعه را از نخستين بركت هاي ارزشمند انقلاب عنوان و خاطرنشان كرد: احياي فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه بويژه در ميان نسل جوان از ديگر آثار سودمند اين انقلاب محسوب مي شود.
آيت الله نوري همداني همچنين ضمن تمجيد از شجاعت و مردانگي نيروهاي مسلح كشور، دستگيري و بازاشت ملوانان آمريكايي را در روزهاي اخير را مصداق بارز اين مهم توصيف كرد و افزود: بدون شك اين افراد دستگير شده آدم هاي عادي نبودند و به زبان فارسي صحبت مي كردند و تحت يك فرماندهي مشخص و به صورت سازمان دهي شده وارد حريم آبي كشور شده بودند.
وي همچنين شناسايي فرهنگ صهيونيسم و پي به بردن خصومت هاي رژيم صهيونيستي با مسلمانان را نيز از ديگر بركات پيروزي انقلاب اسلامي دانست و افزود: صهيونيسم از همان ابتداي ظهور اسلام همواره دشمني آشكاري با مسلمانان داشته و عقده و كينه ابوسفياني خود عليه اسلام را به شكل هاي مختلف نشان داده است.
وي احياي ارزش هاي اسلامي در جامعه را نيز محصول استقرار نظام اسلامي به رهبري حضرت امام(ره) دانست و گفت: پس از پيروزي انقلاب زنان و بانوان كشور كه بخشي از آنها خانه نشين و بخشي نيز پيرو فرهنگ غرب بودند، با پيروي از دستورات اسلامي به عرصه هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي و سياسي جامعه ورود پيدا كرددند.
وي با تاكيد بر اينكه مردم به عنوان يكي از اركان مهم انقلاب اسلامي در سنگرهاي مختلف نظام به آن خدمات شايسته و فراواني را ارائه مي دهند، تصريح كرد: انقلاب اسلامي داراي شاخص هاي گوناگوني است، لذا بايد در هر سنگري كه خدمت مي كنيم، بر اساس آن شاخص ها گام بر داريم.
آيت الله نوري همداني با اشاره به نقش رهبري و اصل ولايت فقيه در به پيروزي رسيدن انقلاب، افزود: حضرت امام با به دست گرفتن پرچم هدايت و رهبري جامعه، مردم ايران كه قرن ها زير ستم و ظلم استبداد به سر مي بردند را به صحنه مبارزه و قيام با ديكتاتوري شاهنشاهي فرا خواند.
وي همچنين عدم وجود رهبري را از دلايل ايجاد وضعيت كنوني در كشورهاي منطقه دانست و افزود: اگر مردم كشورهاي سوريه، يمن و عراق امروز در شرايط جنگ قرار دارند، و هنوز نتوانستند كشور قدرتمند و با ثباتي همچون ايران را داشته باشند، بيش از همه به خاطر اين است كه رهبري مانند حضرت امام(ره) را ندارند.ك/3
7403 / 1175/