۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۴
کد خبر: 81944093
T T
۰ نفر
آخوندي: عقد قراردادهاي خريد هواپيما پذيرش ثبات در ايران است

تهران- ايرنا- عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي امضاي قراردادهاي خريد هواپيما و توسعه فرودگاه ها را نشان از پذيرش ثبات و پايداري ايران در عرصه هاي مهم جهاني دانست.

به گزارش ايرنا، آخوندي روز دوشنبه در مراسم گراميداشت بازگشت حضرت امام خميني (ره) در 12 بهمن سال 1357 به كشور گفت: امضاي اين قراردادها تنها يك قرارداد تجاري نيست بلكه علامتي است كه جهان پايداري انقلاب اسلامي ايران را كه حضرت امام خميني (ره) بنيان گذاشت ، به رسميت شناخته است.
وي خريد 118 فروند هواپيما با تامين مالي شركت اروپايي عرضه كننده در مدت 16 سال و امضاي قرارداد توسعه فرودگاه حضرت امام (ره) در مدت 20 سال را حاكي از آن دانست كه طرف هاي خارجي ما به ثبات و پايداري بلند مدت ايران ايمان آورده اند.
وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: همزمان با سالروز ورود حضرت امام (ره) به كشور بار ديگر دوره شكوفايي تمدن ايران شهري با انقلاب اسلامي ايران آغاز شد و آن چيزي كه در اجراي برنامه جامع اقدام مشترك(برجام) اتفاق افتاد، اين بود كه قدرت هاي جهاني ايران را به عنوان مركز ثقل مهمي در خاورميانه به رسميت شناختند.
به گفته آخوندي با اجراي برجام ايران به جايگاه تعادل در منطقه خاورميانه بازگشت و اين اتفاق بزرگي است كه نماد تمدن ايران شهري را بار ديگر در اين منطقه جغرافيايي نشان داد.
وي گفت: ايران در عرصه هاي جهاني در حال بازآفريني جاده ابريشم در روزگار نوين است و در اين راستا درصدديم حمل و نقل هوايي، دريايي،‌ زميني و ريلي و جاده اي خود را بازسازي كنيم تا بتواند بار ديگر انقلاب اسلامي و تمدن ايران شهري را در جهان بازآفريني كند.
وي گفت: آباداني و سرافرازي ايران نويد بخش ثبات و پايداري منطقه است و ما در اين راستا به مسئوليت هاي منطقه اي خود واقف هستيم زيرا آباداني ايران به توسعه تمام منطقه منجر خواهد شد.
آخوندي با تاكيد بر اينكه برقراري امنيت منطقه اي توسط ايران يك معامله برد- برد است كه تمام ملت هاي منطقه از سرافرازي آن سود خواهند برد، در پايان، دهه فجر و پيروزي انقلاب اسلامي را به ملت بزرگ ايران تبريك گفت و افزود: بازگشت حضرت امام (ره) به كشور يك خيزش مجدد در شكل گيري تمدن ايراني و اسلامي به وجود آورد و يك دوره جديدي در تاريخ ايران آغاز شد.
وي گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي بدخواهان و استكبار جهاني بلافاصله جنگ تحميلي را بر عليه ايران آغاز كردند اما ملت بزرگ ايران از اين جنگ سرافراز بيرون آمد و باوجود گرفتاري هاي زياد دوران سازندگي را براي آباداني ايران آغاز كرد.
اقتصام**1108**ل.الف.ي**1561
۰ نفر