۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۰۰
کد خبر: 81941371
T T
۰ نفر
تامين امنيت انتخابات يكي از حساس ترين ماموريت هاي پليس است

خرم آباد- ايرنا- فرمانده انتظامي پلدختر گفت: نيروي انتظامي حفظ امنيت انتخابات رابا توجه به وظيفه ذاتي بر عهده دارد و پليس قاطعانه امنيت انتخابات را تامين مي كند .

سرهنگ صفر عبدلوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اين كه ايجاد امنيت پايدار با مشاركت مردم امكان پذير است افزود:سه اصل، آگاهي، پيشگيري و پيگيري مهم ترين فعاليت نيروي انتظامي است و اين نيرو با برنامه ريزي دقيق و آمادگي كامل ،ماموريت خود را در كنار ماموريت هاي ديگر انجام مي دهد.
وي تامين امنيت را ازماموريت هاي پليس هنگام برگزاري انتخابات دانست وگفت:پليس مسئوليت حفظ و امنيت شعبه ها و صندوق هاي اخذ راي را بر عهده داشته و پس از برگزاري انتخابات نيز صيانت از آراي مردم را بر عهده دارد .
وي نقش رسانه ها را در ايجاد امنيت اجتماعي بي بديل دانست و افزود: رسانه ها در فرهنگ سازي و برقراري امنيت نقش بسزايي دارند و نقش آنها در ارتقاي احساس امنيت شهروندان بسيار مهم و تعيين كننده است .
فرمانده انتظامي پلدختر با بيان اين كه ،خبرنگاران را نقش آفرينان عرصه توليد نظم و امنيت هستند گفت: هم افزايي و همكاري رسانه ها با ناجا در راستاي ايجاد امنيتي پايدار براي شهروندان مهم و بي بديل است .
سرهنگ عبدلوند، خبرنگاران را پرچمداران و پيشگامان توليد امنيت در اذهان عمومي دانست و افزود: رسانه ها در كنار پليس مي توانند در پيشگيري از آسيب ها و انعكاس خبرها هم مفيد واقع شوند تا آرامش مردم بيشتر شود.
وي خبرنگاران را پرچمداران و پيشگامان توليد امنيت در اذهان عمومي دانست و تصريح كرد: تامين امنيت بالاترين نعمت است و رسانه ها با تاثيري كه روي اذهان دارند، مي توانند در پيشبرد اهداف جامعه به سمت سلامت و كاهش آسيب ها كمك كنند .
وي با بيان اين كه، مردم مهمترين عامل برقراري امنيت در جامعه هستند گفت: جايگاه و نقش مطبوعات و رسانه در جهت فرهنگ سازي و ارتقا، آگاهي مردم، بسيار ارزشمند و تاثير گذار است و به بركت انقلاب اسلامي و همت نيروهاي نظامي و انتظامي و همكاري آحاد مردم شاهد يك امنيت پايدار در شهرستان هستيم .
سرهنگ عبدلوند افزود: بدون مشاركت مردم، رسانه ها و ساير نهادها نمي توان پايداري امنيت امروز جامعه را تضمين كرد و رسالت رسانه ها در شرايط كنوني تنها پوشش اخبار روزمره نيست بلكه بايد بايد هدايتگري افكار عمومي و تقويت روحيه پرسشگري و تفكر را سرلوحه كار خود قرار دهد و پيوندهاي موثر اجتماعي را بسط داده و تقويت كنند .
فرمانده انتظامي پلدختر بر نقش كليدي رسانه ها در آگاه سازي و امنيت رواني مردم تاكيد كرد وگفت: رسانه ها همواره در عرصه هاي مختلف انقلاب نقشي كليدي دارند و انتظار مي رود كه با ترغيب مردم براي حضور در انتخابات نقش خود را به خوبي ايفا كنند بايد به گونه اي عمل شود كه اين شهرستان به عنوان شهرستان فرهنگي و آرام معرفي شود .
7272/6001