۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۰۵
کد خبر: 81940415
T T
۰ نفر
امام جمعه سرپل ذهاب: نامزدهاي رد صلاحيت شده از طريق مجاري قانوني حق اعتراض دارند

قصرشيرين - ايرنا - امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به بحث رد صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس و همچنين مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: حق اعتراض براي آنهايي كه رد صلاحيت شده اند و يا صلاحيتشان احراز نشده از طريق مجاري قانوني وجود دارد و براي اين افراد يك حق قانوني است.

حجت الاسلام مجيد صفدري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته سرپل ذهاب با بيان اينكه شوراي نگهبان يك نهاد قانوني است كه مشروعيت خود را از قانون اساسي گرفته و مردم به آن راي داده اند گفت: تضعيف جايگاه شوراي نگهبان به هيچ عنوان پذيرفتني نيست.
وي اظهار كرد: برخي افراد متاسفانه با اظهارنظرهاي غيرمنطقي خود اين نهاد قانوني را مورد هجمه قرار داده اند.
وي به ديدگاه هاي امام راحل (ره) در خصوص شوراي نگهبان اشاره كرد و گفت: از نظر امام تضعيف و توهين به اعضاي شوراي نگهبان براي اسلام و نظام خطرناك است.
وي ادامه داد: در طول 37 سال از عمر با بركت انقلاب اسلامي بيش از 36 انتخابات با همين سازوكار برگزار شد و همين شيوه فعلي حافظ حقوق مردم بوده است.
خطيب جمعه سرپل ذهاب در ادامه به دوران پسابرجام نيز اشاره كرد و افزود: مذاكرات هسته اي پس از سالها مذاكرات سخت و فشرده به سرانجام رسيد و با وجود مخالفان و موافقان بسيار به مرحله اجرا رسيده است.
حجت الاسلام صفدري اضافه كرد: اجرايي شدن برجام و لغو تحريم ها نبايد منجر به واردات بي رويه كالا و وابستگي اقتصادي كشور شود.
وي اظهار كرد: رفع مشكلات اقتصادي با برنامه ريزي دقيق، تلاش و جديت مسئولان و اجرايي شدن سياست هاي اقتصاد مقاومتي محقق خواهد شد.
وي با اشاره به فرارسيدن ايام الله دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي گفت: انقلاب اسلامي ايران با وجود فراز ونشيب هاي بسيار و توطئه و فتنه هاي بي شمار دشمنان در عرصه هاي مختلف به موفقيت هاي زيادي دست يافته است.
وي بيان كرد: انقلاب اسلامي ايران با تكيه برحماسه هاي عظيمي چون بعثت، غدير، عاشورا و بواسطه ارزش هاي اعتقادي و ديني شكل گرفته است و تا ابد با اقتدار و صلابت به حيات جاودانه خود ادامه خواهد داد.
7079/7399/8066