۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۱۷
کد خبر: 81940184
T T
۰ نفر
امام جمعه بروجرد: 12 بهمن سرآغاز تحولی بزرگ در تاریخ انقلاب است

بروجرد - ایرنا - امام جمعه بروجرد گفت: 12 بهمن سرآغاز تحولی بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است كه همواره باید گرامی داشته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر افزود: 12 بهمن سالروز بازگشت پیروزمندانه امام خمینی(ره)، آغاز حكومت اسلامی با نام دین و اراده مردم است.
وی با بیان اینكه مردم به رهبری امام خمینی(ره) طومار 2 هزار و500 ساله ستمشاهی را برچیدند، اظهار كرد: ملت ایران برای تامین استقلال و آزادی خود تا آخرین قطره خون مبارزه كردند و ریشه استعمار خارجی و استبداد داخلی را نابود كردند.
امام جمعه بروجرد افزود: 12 بهمن روز ورود ناجی بزرگ ملت ایران به میهن اسلامی بعد از تحمل 14سال دوری و تبعید بود.
وی دهه مبارك فجر را فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای مهم انقلاب و شناساندن مجاهدتها و فداكاری های ملت ایران به نسل جوان دانست و گفت: نسل جوان با آگاهی از مبارزه های ملت ایران و تحمل سختی های فراوان در دوران انقلاب و دفاع مقدس باید برای حفظ و نگهداری این انقلاب تلاش كند.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی در خصوص اجرای برجام و لغو تحریم ها اظهار كرد: فصل جدیدی از روابط ایران با سایر كشورها در دوران پساتحریم باز شده است.
وی گفت: در سفر رئیس جمهوری چین به ایران و سفر رئیس جمهوری ایران به كشورهای ایتالیا و فرانسه اسناد مهمی در حوزه های مختلف امضا شد كه به نظر می رسد كشورهای اروپایی درصدد گسترش روابط خود با ایران هستند.
امام جمعه بروجرد افزود: ایران اسلامی باید روابط خود را با كشورهایی مانند روسیه و چین كه ما در دوران تحریم رها نكردند، گسترش دهد.
وی اظهار كرد: گسترش روابط با دنیای غرب خوب است ولی باید در مناسبات با غرب هوشیارانه عمل كنیم و مواظب عهد شكنی آنان باشیم.
خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز را یادآور شد و گفت: رهبر معظم انقلاب در پیامی كوتاه و پرمحتوا به این اجلاس بر احساس مسئولیت همه جانبه در ترویج نماز تاكید و جوانان و نوجوانان را به برپایی نماز با خشوع و خضوع دعوت كردند.
وی افزود: در كشور برای ترویج فریضه نماز گامهای خوبی برداشته شده است ولی كافی نیست و همه مسئولان باید در برپایی و اقامه نماز تلاش كنند.
7190/3022/6001