۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۳۹
کد خبر: 81939240
T T
۰ نفر
سرپرست فرمانداري كاشان: قانون شكني جرم و مخالفت با شرع است

كاشان- ايرنا- سرپرست فرمانداري كاشان، قانون شكني را نه تنها جرم بلكه مخالفت با شرع مقدس اسلام دانست.

حميدرضا مومنيان روز پنجشنبه در نشست با بانوان و فعالان فرهنگي كاشان اظهار داشت: دغدغه هاي فرهنگي مردم و معضلات اجتماعي در اين خطه قابل درك و بجاست، اما مشكلات بايد از مجاري قانوني دنبال شود تا افراد فرصت طلب و دشمنان نظام نتوانند جولان دهند.
وي گفت: بايد بپذيريم كه برخي از مولفه هاي جامعه به سرعت درحال تغيير است و ما ناچاريم تا افراد جامعه را از برخي آسيب ها در اين زمينه آگاه نماييم.
مومنيان افزود: متوليان فرهنگي و دلسوزان اين خطه فرهنگي بايد به اين سمت حركت كنند كه مساجد و كانون هاي فرهنگي ما نيازمند جذابيت ها براي سوق بيشتر جوانان و نوجوانان به سمت ارزشهاي اسلامي هستند.
وي گفت: ما با ابزار و شيوه هاي سنتي قبل نمي توانيم آسيب هاي ناشي از تكنولوژي رسانه هاي مدرن مقابله كنيم، چرا كه آنها با جذابيت هاي نوين و كار كارشناسي، بدنبال جذب جوانان ما از طريق اين تكنولوژي هستند.
مومنيان در عين حال گفت: تكنولوژي در كنار خودش فرهنگ خاص خودش را نيز وارد كرده و ما بايد با شيوه هاي مختلف و جذابيت ها، نگذاريم فرهنگ آنان بر ما غلبه كند.
وي افزود: اگرما نتوانيم الگوهاي مناسب در مقابل ابزارهاي نوين عرضه بداريم، قطعا با مشكلات عديده اي روبه رو خواهيم شد كه امروز دغدغه ما شده است.
سرپرست فرمانداري كاشان گفت: تنوع و تكثر در برنامه ها و شبكه هاي رسانه اي ما را ناچار به پذيرش تغيير الگوها نموده و گريزي از اين نيست.
وي بيان داشت: متاسفانه مفاهيم انبوهي از اين شبكه ها عرضه مي شود، اما بواسطه برخي تفكرات و اقدام هاي غيركارشناسي خوب انتخاب نمي كنيم، به همين علت با معضلات فرهنگي و اجتماعي در داخل روبه رو مي شويم.
مومنيان همچنين از برخي شبكه هاي مجازي كه به اظهارات نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان در خصوص اعلام عزاي عمومي در كاشان دامن زدند، گلايه كرد و گفت: در نشستي كه با آيت الله عدالنبي نمازي داشتيم ايشان صراحتا اعلام كردند كه بنده عزاي عمومي اعلام نكردم، بلكه پيشنهاد كردم و گفتم كه مسائل تنش زا در اين خطه بايد متوقف شود و به مصلحت هم نيست.
وي در خاتمه از دلسوزان فرهنگي كاشان خواست تا مسائل و مشكلات فرهنگي و اجتماعي شهر را با مسئولان و خادمان خودشان در جريان بگذارند تا از مجاري قانوني به آنها رسيدگي شود.
در اين نشست فعالان فرهنگي كاشان دغدغه هاي فرهنگي و هنجارشكني ها در حوزه اجتماعي و فرهنگي را بيان كردند و خواستار تلاش مسئولان اجرايي براي برخورد قانوني با اين مشكلات شدند.
6021