۷ بهمن ۱۳۹۴، ۲۱:۳۷
کد خبر: 81938666
T T
۰ نفر
ارتفاع برف در برخي مناطق تالش از 60 سانتيمتر نيز گذشته است

تالش، آستارا - ايرنا - با كاهش دما و سرد شدن هوا، بارش برف كه از روز گذشته (سه شنبه) در نقاط كوهستاني استان گيلان آغاز شده، شهرستان تالش را نيز سفيد پوش كرده و ارتفاع برف در برخي مناطق، از 60 سانتيمتر نيز گذشته است.

تداوم اين بارش ، كليه مدارس ابتدايي اين شهرستان را تعطيل و تردد در نقاط كوهستاني را با كندي مواجه كرد با اين حال تمام تلاش اكيپ‌هاي راهداري شهرستان بويژه در محور اسالم به خلخال در راستاي بازنگه داري و ايمن‌سازي اين محورها مي باشد .
تداوم بارش برف كه از شب گذشته بصورت مستمر ادامه دارد، هم اكنون ارتفاع برف را به حدود يك متر رسانده است ودر برخي نقاط جلگه اي و كوهستاني ارتفاع آن از 60سانتي متر تجاوز مي كند.
علي فتح الهي فرماندار تالش عصر چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت : تدابير لازم جهت آمادگي كامل نيروهاي راهداري، هلال احمر، پليس، اورژانس، شهرداري ها، بخشداري ها، دهياري ها، برق، گاز و ساير ادارات و دستگاه هاي مرتبط انديشيده و بر استفاده از كليه توان و امكانات در راستاي تسهيل در زندگي عادي و روزمره هموطنان تأكيد شده است.
وي ميزان بارش برف در روستاهاي كوهستاني و ارتفاعات اسالم را بيش از60 سانتي متر اعلام كرد و افزود: ميزان ارتفاع برف در نقاط جنگلي به حدود يك متر مي رسد.
وي برف روبي، نمك پاشي و پاكسازي راه هاي اصلي و محورهاي مواصلاتي بين روستاها و شهر را از مهمترين اقدامات انجام شده همزمان با نخستين ساعات آغاز بارش برف عنوان و اضافه كرد: مأموران راه و شهرسازي شهرستان با تمام توان در تلاشند كه راه هاي ارتباطي را باز نگه دارند و از تجهيزات و توان نيروي انساني استفاده مي كنند تا از مسدود شدن ارتباط بين اين محورها جلوگيري كنند.
فرماندار تالش با اشاره به اينكه هم اكنون تردد در محورهاي اصلي شهرستان برقرار است، هشدار داد: تردد خودروها در محورهاي كوهستاني شهرستان با زنجيرچرخ ممكن است و هموطنان علاوه بر پرهيز از سفرهاي غير ضروري، در صورت اجبار براي سفر، علاوه بر پر كردن باك خودروهاي خود با سوخت مربوطه و رعايت قوانين و كليه نكات ايمني، با مأموران پليس، راهداري، دستگاه هاي امدادرسان و غيره كه در حال انجام وظيفه و مأموريت هستند، همكاري كنند.
فتح اللهي تصريح كرد: از نظر آرد ، بنزين ، نفت سفيد و سوخت‌رساني به مناطق كوهستاني تمهيدات لازم را انجام داده‌ايم و تمام يگان‌هاي امدادي ما و هلال احمر در آماده باش هستند و فعلا از نظر حجم و مصرف گاز با توجه به صرفه‌جويي مشكل خاصي نداريم.
شهرستان تالش در 110 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.ك/3
7105/2007