۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۲۴
کد خبر: 81938367
T T
۰ نفر
دومین دوره مسابقه تخصصی آتش نشانان سراسر كشور آغاز شد

كیش -ایرنا - دومین دوره مسابقه تخصصی آتش نشانان سراسر كشور با هدف آمادگی هرچه بیشتر این قشر از جامعه برای ارائه خدمت به میزبانی جزیره كیش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس انجمن ورزش آتش نشانان و امدادگران كشور در حاشیه این مسابقه به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری این مسابقه ها در راستای رشد، توسعه ورزش همگانی و حرفه ای و همچنین ارتباط صمیمی میان آتش نشانان سراسر كشور انجام می شود.
غلامرضا كریمی آموزش و ارتقای سطح آمادگی جسمانی اتش نشانان كشور را از دیگر برنامه های این انجمن عنوان كرد و گفت: در این راستا دوره های اموزشی و كارگاه های تخصصی ویژه آتش نشانان و امدادگران و همچنین دوره های آموزش مربی گری را در نظر گرفته تا بتوانیم بهترین های این ورزش را در سطح كشور برای حضور در مسابقات بین المللی آماده كنیم.
كریمی با بیان اینكه تلاش شده در این مسابقه ورزش سبز به دور از آلودگی صوتی، دود و شیمیایی باشد اظهار داشت: این مسابقه ها را می توان در تمامی ایستگاه های آتش نشانی برگزار كرد و لوازم آن نیز از مواد بازیافتی در همان ایستگاه ها است.
معاون ورزش شركت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد كیش نیز با اعلام آمادگی جزیره برای میزبانی مسابقه های آتش نشانان در آینده نیز گفت: امیدواریم در سال های اینده این مسابقه ها با تیم های بیشتری از تمامی استانهای كشور برگزار شود.
حسین جلالی افزود: برگزاری این نوع مسابقه ها را در آماده سازی آتش نشانان بسیار موثر عنوان كرد .
رئیس هیات ورزش های همگانی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دومین دور مسابقه تخصصی آتش نشانان سراسر كشور از امروز به مدت دو روز به میزبانی جزیره كیش با حضور 15 تیم از استانهای، هرمزگان ، بوشهر ، البرز، تهران ، توابع تهران، خراسان جنوبی ، شمالی و رضوی ، قم ، اصفهان، گلستان ، فارس و كیش در حال برگزاری است.
فریبا قلمی افزود: شركت كنندگان این مسابقه در سه رده سنی زیر 30 سال ، 31 تا 35 سال و بالای 36 در دو رشته پله نوردی و عملیاتی حضور خواهند داشت.
وی اظهار داشت: مراسم پایانی این مسابقه فردا عصر در پارك ماهیگیر برگزار خواهد شد و به نفرات اول تا سوم هر تیم و همچنین به نفرات اول تا سوم هر رده سنی نیز جوایزی اهدا خواهد شد.
اولین دوره مسابقه تخصصی آتش نشانان سراسر كشور 7 مهر سال گذشته روز آتش نشان و یادواره آتش نشان شهید امید عباسی در محوطه جنوبی تله كابین توچال در سه رده سنی زیر 30 سال، 30 تا 35 سال و همچنین بالای 35 سال برگزار شد كه در پایان، تیم های تهران، كرج و رشت به ترتیب اول تا سوم شدند و تیم اصفهان نیز جام اخلاق را كسب كرد.
1641/ 6042
۰ نفر