۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۵۹
کد خبر: 81938101
T T
۰ نفر
شهردار اصفهان: باید از قراردادهای خواهرخواندگی برای توسعه شهر استفاده كنیم

اصفهان- ایرنا- شهردار اصفهان گفت: باید از قراردادهای خواهر خواندگی با شهرهای جهان و تفاهمنامه های منعقد شده با سازمانهای بین المللی برای توسعه شهر استفاده كینم.

به گزارش ایرنا، ' مهدی جمالی نژاد ' روز چهارشنبه در بیست و پنجمین نشست كمیته روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری های كلانشهرهای كشور افزود: اصفهان با دارا بودن 12 خواهر خوانده ظرفیت های بسیاری در جذب گردشگر دارد.
وی با اشاره به اهمیت برقراری روابط دو و چند جانبه با شهرهای مختلف جهان افزود: شهرداری اصفهان در این مسیر باید بگونه ای كند كه شان و جایگاه بین المللی اصفهان حفظ شود .
شهردار اصفهان با بیان اینكه دولت ها و ملت ها باید با یكدیگر روابط دوستانه داشته باشند، تصریح كرد: كلانشهرهای كشور به رغم انعقاد قراردادهای خواهرخواندگی با شهرهای مختلف جهان و عقد تفاهمنامه با سازمان های بین المللی اما ارتباط سازمان یافته برای استفاده از این قراردادها و تفاهمنامه ها را ندارند.
وی ادامه داد: در حال حاضر انسجام لازم برای استفاده از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده بین كلانشهرها وجود ندارد و دراین راستا كلانشهرهای كشور برای خود بصورت جداگانه فعالیت می كند.
شهردار اصفهان با بیان اینكه امروزه كلانشهرهای كشور با مشكلات و چالش هایی بسیاری مواجه هستند، تصریح كرد: با همدلی و انسجام می توان از ظرفیت های موجود در جهت ارتقای قدرت نرم كلانشهرها استفاده كرد.
جمالی نژاد بااعتقاد به اینكه كلانشهرهای كشور در حال پوست اندازی و شروع یك دوره جدید هستند، اظهاركرد: بطور حتم روابط عمومی ها نقش اساسی و بهینه در این فرآیند خواهند داشت.
وی با اشاره به تعاریف قدرت در جهان امروز، افزود: مدیریت افكار عمومی، قدرت نرم و قدرت هوشمند تلقی می شود كه مسئولیت آن در سازمانها بر عهده روابط عمومی ها است.
شهردار اصفهان با بیان اینكه درهزاره سوم و درقرن جدید تعریف قدرت نرم تغییر كرده است، گفت: روابط عمومی ها در استفاده از ابزارهای رسانه ای و قدرت نرم نقش مهمی دارند.
وی به 8 اصل شاخص در قدرت نرم اشاره كرد، و افزود: مشاركت، حاكمیت قانون، شفافیت، مسئولیت پذیری، اجماع پذیری، كارآیی و اثربخشی، پاسخگویی از شیوه های قدرت نرم محسوب می شوند.
شهردار اصفهان با اشاره به اینكه دوره قدرت سخت و استفاده از ابزارهای نظامی گذشته است، تصریح كرد: امروزه قدرت نرم و هوشمند از جایگاه ویژه ای در معادلات جهانی برخوردار است .
جمالی نژاد با بیان اینكه در شهر هوشمند، خلاق و پایدار بخش زیادی از انرژی مدیران باید صرف افزایش قدرت نرم شود، تصریح كرد: اگر می خواهیم شهرهای پایدار، پیشرفته و توسعه یافته داشته باشیم باید محلات و مناطق توسعه یافته ای داشته باشیم.
بیست و پنجمین نشست روبط عمومی های كلانشهرها با حضور مدیران روابط عمومی از 14 كلانشهر در اصفهان گشایش یافت.
مدیران روابط عمومی و كارشناسان امور بین الملل از كلانشهرهای تهران، كرج، اصفهان، مشهد، تبریز، ارومیه، شیراز، اهواز، زاهدان، قم، كرمانشاه، رشت، كرمان و همدان در این نشست حضور دارند.
7150/ 2093