۲۴ خرداد ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 8193718
T T
۰ نفر
مقام افغان : 50 نیروی مردمی برای تامین امنیت در ولایت فراه مسلح شدند # کابل ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 24/03/85 خارجی.اجتماعی.افغانستان.ملیشیا.فراه. " سید آقا ثاقب " فرمانده پلیس ولایت فراه افغانستان گفت که برای تعمیم امنیت ، 50 نفر از افراد غیرنظامی برای اولین بار در این ولایت مسلح شدند.
وی روز چهارشنبه در این ولایت به خبرنگاران افزود: این افراد با استفاده ازسلاحهایی که دراختیاردارند،به نیروهای دولتی درتامین امنیت کمک می کنند.
فراه از جمله ولایات حوزه غربی افغانستان می باشد که امسال دامنه فعالیت عملیات خرابکارانه شورشیان طالب در آن رو به افزایش گذاشته است . اوایل این هفته در درگیری میان طالبان و نیروهای دولتی در" فراه"، چهار شورشی و یک نیروی پلیس کشته شدند. این درگیری زمانی رخ داد که گروهی از شورشیان به قرارگاه پلیس در "خاک سفید" حمله کردند. به گفته" محمدکریم رحیمی " سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان ، وزارت داخله این کشور در نظر دارد برای تقویت نیروهای پلیس در مناطقی که کمبود نیرو احساس شود، تعدادی از مردم محلی را در چارچوب تشکیلات نیروهای دولتی، تحت فرماندهی پلیس استخدام کند. وی در خصوص تشکیل گروههای مسلح قومی در برخی ولایات اظهار داشت که دولت از قبل در این رابطه موضع روشنی اختیارکرده است . وی تاکید کرد: دولت بشدت مخالف تشکیل ملیشیاها و مسلح ساختن گروههای غیرمسئول است. در حالی که ملیشیای قومی در برخی ولایات افغانستان تشکیل شده است ،برخی از مطبوعات افغانستان این اقدام را به ضرر کشور می دانند. به نوشته مطبوعات افغانستان ، مردم و دولت در این خصوص خاطره تلخی از ملیشیاها دارند. رسانه ها، تشکیل گروههای مسلح قومی را در حالیکه طرح خلع سلاح گروههای مسلح غیرقانونی (دایاک ) و طرح کمیسیون آشتی ملی در حال اجرا است ، خلاف مصلحت عمومی می دانند. آساق/332/1550/1543
۰ نفر