۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۳۵
کد خبر: 81936967
T T
۰ نفر
همايش بلورشناسي و كاني‌شناسي ايران در دانشگاه جامع دامغان برگزار مي شود

دامغان - ايرنا - دبير علمي بيست و سومين همايش بلورشناسي و كاني‌شناسي ايران گفت: اين همايش دو روزه به ميزباني دانشگاه جامع دامغان از هفتم بهمن 94 آغاز مي شود.

قاسم قرباني روز سه شنبه به ايرنا گفت: اين همايش به منظور تبادل هم افزايي و ارايه يافته هاي علمي و پژوهشي دانش بلورشناسي و كاني‌شناسي در دانشگاه جامع دامغان برگزار مي شود.
وي افزود : تبادل آخرين يافته هاي علمي در زمينه بلورشناسي و كاني‌شناسي از اهداف اصلي اين همايش دو روزه كشوري است.
وي تصريح كرد : در برگزاري اين همايش دانشجويان رشته هاي زمين شناسي، فيزيك و شيمي همكاري و مشاركت دارند .
دبير بيست و سومين همايش بلورشناسي و كاني‌شناسي ايران اضافه كرد: براي برگزاري اين همايش كشوري بيش از 250 مقاله به دبير خانه همايش ارسال شده و بيشترين مقالات ارايه شده از سوي صاحبنظران رشته زمين شناسي و پس از آن رشته فيزيك و شيمي است.
وي خاطرنشان كرد : علاوه بر مقالات ارسال شده از سوي همكاران و پژوهشگران و به منظور افزايش هرچه بيشتر بار علمي اين همايش از 32 نفر از استاد مدعو و با تجربه از دانشگاه هاي سراسر كشور دعوت به عمل آمده تا در اين همايش به ارايه سخنراني در حوزه هاي مختلف علم بلورشناسي و كاني‌شناسي بپردازند.
قرباني تصريح كرد: در كنار برگزاري بيست و سومين همايش بلورشناسي و كاني‌شناسي ايران، سومين همايش نكوداشت چهرهاي برتر علمي انجمن نيز به منظور نكوداشت استاد برجسته زمين شناسي اقتصادي ايران دكتر محمد حسن كريم پور در روز افتتاحيه همايش برگزار مي شود.
وي به موضوع و محورهاي همايش پرداخت و گفت: ژئوشيمي كاني ها و سنگ ها، بلورشناسي صنعتي، كاني‌شناسي كاربردي و ساختار كاني ها، رشد و ويژگي هاي فيزيك شيميايي بلوره ها، گوهر شناسي، زمين شناسي و زمين شيمي گروه ها، روش هاي تجربي در پرش پرتو ايكس، روش هاي تجربي در پرش الكترون و نوترون، از مهم ترين موضوع و محورهاي بيست و سومين همايش بلورشناسي ايران در روزهاي 7 و 8 بهمن در دانشگاه جامع دامغان است .