۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۵۹
کد خبر: 81936825
T T
۰ نفر
فعاليت انجمن هاي صنفي از جمله روزنامه نگاران مورد حمايت دولت قرار دارد

قزوين- ايرنا- وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: فعاليت انجمن هاي صنفي از جمله انجمن صنفي روزنامه نگاران كه فرايندهاي قانوني مربوط به دريافت مجوز را پشت سر مي گذارد، مورد حمايت دولت تدبير و اميد قرار دارد.

به گزارش ايرنا، علي جنتي در سفر يك روزه خود به استان قزوين روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي در رابطه اقدام هاي دولت تدبير و اميد براي احياي انجمن صنفي روزنامه‌نگاران، افزود: ‌پيگيري‌ و مذاكراتي با مراجع ذي ربط در مورد انجمن صنفي روزنامه‌نگاران صورت گرفته و اين مجموعه مطابق قانون بايد مجوز خود را از وزارت كار،‌ رفاه و تامين اجتماعي دريافت كند.
وي ادامه داد: وزيرتعاون،‌ كار و رفاه نيز با انگيزه خوبي رايزني‌ و پيگيري ‌هايي را در اين خصوص داشته تا امكان فعاليت انجمن صنفي روزنامه‌نگاران مطابق روال قانوني خود فراهم شود.
وي اظهار كرد: قرار است در همه استان ها يك انجمني صنفي روزنامه نگاران و در تهران اتحاديه انجمن هاي صنفي روزنامه نگاران تشكيل شود.
جنتي اظهار اميدواري كرد، انجمن صنفي روزنامه‌نگاران بتواند در مدار قانون در خدمت رشد و تعالي اهالي رسانه قرار گيرد.

***از استانداران و نيروي انتظامي خواسته ايم تا مانع لغو كنسرت هاي داراي مجوز شوند
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به سووالي در خصوص لغو كنسرت ها گفت: درخصوص برگزاري كنسرت ها برخي مواقع عوامل طبيعي موجب برگزار نشدن آنها مي شود و در بعضي جاها دخالت ها و اعمال سليقه هاي شخصي است.
وي اظهار كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پس از مطالعه و بررسي به يك گروه موسيقي مجوز اعطا مي كند و در اين رابطه بايد همه حمايت كنند، چرا كه منطقي نيست افرادي باعث لغو برنامه اي كه يك دستگاه رسمي كشور مجوز آن را صادر كرده است، بشوند.
جنتي از اعمال سليقه‌هاي شخصي در خصوص موسيقي و مساله لغو كنسرت‌ها انتقاد كرد و افزود: به استانداران سفارش كرديم و از نيروي انتظامي خواسته ايم تا مواردي كه مجوز دارند را حراست كنند تا مانع لغو شدن كنسرت ها شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه با اشاره به فعاليت هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه ترويج نماز، اظهار داشت: اين وزارتخانه از همه ابزارهاي خود مانند چاپ كتاب، مطبوعات، اجراي تئاتر، ساخت فيلم و موسيقي براي ترويج نماز استفاده مي‌كند تا بدين وسيله بتواند موضوع هاي مربوط به نماز را به شيوه‌هاي نوين در بين مردم نهادينه كند.
وي با اشاره به فعاليت كانون‌هاي فرهنگي در مساجد نيز گفت: امروز 20 هزار كانون فرهنگي و هنري در مساجد كشور براي توسعه نماز انجام وظيفه مي كنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه يكي از بندهايي كه در برنامه ششم توسعه مطرح شده اهميت به ارتقاي كمي و كيفي برنامه هاي فرهنگي است، افزود: برنامه ششم توسعه افق برنامه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را روشن مي‌سازد.
3013/7389/ 1257
۰ نفر