۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۲۳
کد خبر: 81936784
T T
۰ نفر
استاندار تهران: سلامت محصولات كشاورزي ايران بيش از ديگر كشورها است

تهران - ايرنا - استاندار تهران با بيان اينكه كشورهاي منطقه سلامت محصولات كشاورزي ايران را از نظر سموم بيش از كشورهاي ديگر عنوان مي كنند گفت: وضعيت سلامت محصولات كشاورزي، سبزيجات و ميوه جات در كشور ما براساس استانداردها مورد تاييد است.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران، سيد حسين هاشمي در نشست كميسيون هماهنگي امور تعزيرات استان با بيان اينكه اقدامات دستگاه ها به تنهايي در كنترل مشكلات تعزيرات استان خروجي ندارد تصريح كرد: لازم است مركز مشتركي متشكل از دستگاه هاي مسئول همچون تعزيرات، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و درمان و ساير بخش ها ايجاد شود تا اقدامات مديريتي هوشمندانه تر در حوزه كنترل تعزيرات و تمركز بر پرونده هاي سنگين تر انجام شود.
وي ادامه داد: بهره مندي از ظرفيت صدا و سيما به ويژه شبكه تازه تاسيس استان تهران اثرات مهمي در فرهنگ سازي و ارائه اقدامات به همراه دارد همچنين استفاده از كارشناسان و ارايه اخبار استاني يقينا اثر گذار است.
هاشمي با اشاره به تعامل موفق بين دستگاه ها در جمع آوري معتادان از سطح شهر، گفت:‌ فرهنگ سازي موجب افزايش خروجي مثبت دستگاه ها شده و تعاملات دستگاهي را بالا مي برد.
محمد محمدي مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران نيز با ارائه گزارشي از اقدامات تعزيرات از ابتداي سال تا كنون گفت:‌ نداشتن قيمت محصولات به ويژه در صنف بارفروشان و منسوجات، يكي از مشكلاتي است كه نيازمند افزايش نظارت ها و تعامل بين دستگاه ها است.
وي با اشاره به مسئله گرانفروشي و اهميت تعيين سود عادلانه كالاها عنوان كرد: گاهي در فصول سال با تخفيف هايي از سوي برخي فروشندگان در فروشگاه ها مواجه هستيم كه واقعي نيست و براساس سود مصوب تعيين نشده است.
مديركل تعزيرات استان تهران تخلف در ارائه فاكتور خريد، رعايت نكردن دستورالعمل هاي بهداشتي و فردي و عدم رعايت حريم قانوني محدوده صنفي را از ديگر مشكلات دانست و گفت: در حال حاضر در مناطقي همچون اطراف ميدان امام حسين(ع)، خيابان مازندران و منطقه عبدل آباد بخش عمده اي از پياده روها و خيابان توسط واحدهاي صنفي اشغال شده است.
وي ادامه داد: ‌ساماندهي واحدهاي صنفي بدون پروانه از ديگر مسائلي است كه با آن مواجهيم و پيشنهاد مي شود طرح مدت دار براي صنوف در نظر گرفته شود.
محمدي گفت:‌ وجود محصولات خوراكي شيميايي از جمله آبميوه هاي غير طبيعي كه با تبليغات آبميوه طبيعي به فروش مي رسد نيازمند كنترل و برخورد است تا حداقل به عنوان آبميوه غير طبيعي به فروش برسند.
مديركل تعزيرات با تاكيد براهميت كنترل سموم شيميايي در ميوه جات و سبزيجات افزود: كنترل اقدامات در ايجاد تغييرات ژنتيكي در محصولات خوراكي لازم است و همكاري جهادكشاورزي و وزارت بهداشت را مي طلبد.
وي در مورد نظارت تعزيرات بر قاچاق كالا و ارز عنوان كرد: كالاي قاچاق به وفور وجود دارد چراكه تمام اجناس خيابان مروي كالاهاي قاچاق است.
محمدي گفت: بايد عزم بيشتري براي نظارت و رسيدگي به كار باشد چون كارهايي كه تاكنون در اين زمينه انجام شده كافي نيست.
مديركل تعزيرات استان در آخر ‌به لزوم ايجاد سامانه دريافت شكايات مردمي مشترك بين بهداشت و درمان، استاندارد، صنعت معدن و تجارت و ساير حوزه هاي مرتبط اشاره كرد.
محمدرضا مس فروش رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه اين نشست نيز با بيان اينكه از ابتداي سال تاكنون ساماندهي صنوف به خوبي اجرا شده است گفت: ‌ابتداي امسال با رقم 146 هزار صنف بدون مجوز مواجه بوديم كه اكنون اين رقم به كمتر از 100 هزار رسيده است و استقبال شهرستان هاي قرچك و پيشوا در استقرار صنوف كمك زيادي كرد.
وي در ادامه از ثبت 440هزار تماس شكايتي از سوي مردم از ابتداي سال تاكنون در سامانه سازمان خبر داد.
همچنين نماينده دانشگاه علوم پزشكي ايران نيز در اين نشست با بيان اينكه در حوزه دارو و درمان با سير كاهش مشكلات مواجه بوديم گفت:‌ از ابتداي سال تاكنون 3702 مورد تخلف در حوزه بهداشت، 182 مورد در زمينه غذا، 117 مورد در حوزه دارو و 492 مورد تخلف در زمينه درمان ثبت شده است.
در ادامه اين نشست، در زمينه عملكرد نيروي انتظامي در جمع آوري دست فروشان بازار تهران و مترو همچنين اقدامات پيش رو براي جمع آوري دست فروشان ميدان تجريش و هفت تير گزارشي ارائه شد.
بر اساس اين گزارش با دستور استاندار تهران مقرر شد علاوه بر ايجاد مركز و مقر متمركزي متشكل از اعضاي مديران و مسئولان تعزيرات، بهداشت و درمان، صنعت معدن تجارت، استاندارد و ساير دستگاه هاي مسئول، براي اتخاذ تصميمات، سامانه واحدي براي دريافت تخلفات و گزارش هاي مردمي ايجاد شود.
تهرام/9306//1348