۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۳۳
کد خبر: 81932070
T T
۰ نفر
افزایش اعتبارات تملك دارایی و هزینه ای در كرمان

كرمان - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان كرمان گفت: رشد اعتبارات هزینه ای استان كرمان 23 درصد تعیین شده كه دو درصد از میانگین افزایش اعتبارات هزینه ای كشور بالاتر است.

به گزارش ایرنا جعفر رودری روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تقدیر از اقدامات استاندار كرمان برای افزایش بودجه هزینه ای این استان افزود: اعتبارات ابلاغی تملك دارایی استان در سال گذشته 610 میلیارد تومان بوده كه این میزان در سال جاری به 864.25 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینكه بودجه سال آینده به همراه برنامه ششم توسعه كشور به مجلس ابلاغ شده است بیان كرد: از مجموع بودجه كشور یك سوم بودجه عمومی دولت است.
وی با بیان اینكه درآمدهای عمومی در بودجه سال آینده 149 هزار میلیارد تومان تعیین شده است گفت: بخش اعظم درآمدهای عمومی درآمدهای مالیاتی هستند كه نقش استان ها در این درآمدها در مجموع 77.5 درصد است.
رودری تصریح كرد: 197 هزار میلیارد تومان از مجموع بودجه كشور هزینه ای است كه 74 درصد كل بودجه كشور را در بر می گیرد و كمتر از چهار درصد از این بودجه به صورت استانی توزیع می شود.
وی گفت: الزامات استانی در لایحه بودجه سال آینده كاهش داشته است كه این امر موجب نقش موثرتر شوراهای برنامه ریزی استان ها می شود.
7440/3029