۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۴۵
کد خبر: 81931060
T T
۰ نفر
ظرفیت تولید فولاد كاوه جنوب به دو میلیون 400 هزار تن افزایش می یابد

تهران - ایرنا - مدیرعامل شركت فولاد كاوه جنوب كیش از تولید آهن اسفنجی با ظرفیت یك میلیون و 200 هزار تن در این شركت خبر داد و گفت: تا سال 96 تولید این شركت به دو میلیون و 400 هزار تن فولاد افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، علی دهاقین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با راه اندازی فاز یك این شركت هم اكنون فولاد كاوه جنوب سالیانه می تواند یك میلیون و 200 هزار تن آهن اسفنجی تولید كند و با تكمیل فاز دوم این واحد قرار است تولید این مجموعه فولادسازی به دو میلیون و 400 هزار تن در سال افزایش یابد.
وی اظهارداشت: برای راه اندازی فولاد كاوه جنوب در بندرعباس ایستگاه گاز به ظرفیت 100 هزار مترمكعب در ساعت، خط انتقال فشار قوی با بیش از 230 كیلو ولت قدرت، تامین آب شیرین از دریا روزانه به ظرفیت پنج هزار مترمكعب ساخته شده است.
دهاقین با اشاره به پروژه های در دست اقدام این شركت فولادسازی در كنار خلیج فارس اظهارداشت: هم اكنون فاز دوم فولادسازی به ظرفیت یك میلیون و 200 هزار تن در سال، كندله سازی به ظرفیت پنج میلیون تن در سال، آب شیرین كن روزانه به ظرفیت 50 هزار مترمكعب، اتصال شبكه ریلی فولاد كاوه جنوب به شبكه راه آهن سراسری و احداث تصفیه خانه بزرگ در این مجموعه در دست اقدام است و هم اكنون فاز دوم این شركت با 38 درصد پیشرفت فیزیكی، 55 درصد زیرساخت های آن برای بهره برداری آماده شده است.
وی تولید مستمر و پایدار، ایجاد واحدهای بالادستی و پایین دستی در تولید فولاد خام، استفاده از منابع انسانی و افزایش اشتغالزایی در مناطق محروم كشور و ایجاد زنجیره تولید كندله را از اهداف بهره برداری از شركت فولاد كاوه جنوب كیش اعلام كرد.
وی با بیان اینكه تكمیل این مجتمع فولادسازی در جنوب كشور با رعایت دقیق مسائل زیست محیطی انجام شده است، گفت: میزان آلایندگی این فولادسازی در سال 1391، 200 میلی گرم در مترمكعب بود و از سال 1392 به بعد 100 میلی گرم در مترمكعب رسید؛ در تلاش هستیم استاندارد آلایندگی آن را به 10 میلی گرم در مترمكعب كاهش دهیم كه در این صورت وضعیت آن با استانداردهای روز اروپا تطبیق پیدا خواهد كرد.
مدیرعامل شركت فولاد كاوه جنوب كیش اظهارداشت: میزان آلاینده های این فولادسازی به صورت لحظه ای توسط سازمان محیط زیست كنترل می شود و هم اكنون نیز احداث تصفیه خانه های صنعتی و بهداشتی آن در حال تكمیل است به طوری كه تاكنون میزان پیشرفت فیزیكی تصفیه خانه های صنعتی و بهداشتی آن به ترتیب 73 و 45 درصد رسیده است.
مدیر فولادسازی شركت فولاده كاوه جنوب نیز گفت: این شركت با یك میلیارد یورو سرمایه گذاری در بخش صنایع مادر احداث شده و همه نیازهای فولاد صایع غرب هرمزگان را با رعایت مسائل زیست محیطی تامین می كند.
وی با اشاره به میزان اشتغالزایی این شركت در منطقه بندرعباس اظهارداشت: هم اكنون یك هزار و 427 نفر در این شركت به طور مستقیم مشغول به كارند و تجهیزات پیشرفته آن نیز از كشورهای آلمان، اسپانیا و ایتالیا تامین شده است و مطابق با آخرین تكنولوژی های روز جهان محصولات این شركت فولادسازی به بازار عرضه می شود.
اقتصام**1108**9132 ** 2023