۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۰۳
کد خبر: 81931024
T T
۰ نفر
استاندار گوانگ دونگ چين: آماده ايم قشم را به قطب ديتاسنتر خاورميانه تبديل كنيم

قشم - ايرنا - استاندار «گوانگ دونگ» چين با بيان اينكه قوي ترين و بهترين صنعت الكترونيك كشور مطبوعش در اين استان قرار دارد، گفت: آماده ايم با انتقال اين صنعت به قشم، اين منطقه آزاد را به قطب ديتاسنتر (مركز داده) خاورميانه تبديل كنيم.

«چو سيادن» عصر جمعه در نشست مشترك با مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، افزود: رفع تحريم ها عليه ايران فرصت مناسبي است تا چين به عنوان يك دوست و شريك مهم اقتصادي ايران، در حوزه هاي مختلف صنعتي و تجاري در منطقه آزاد قشم همكاري كند.
وي اظهار كرد: ايجاد شهر بزرگ پوشاك در جزيره قشم با هدف انتقال محصولات توليدي اين كشور به ديگر مناطق جهان از ديگر محورهايي است كه مي تواند به توسعه همكاري هاي مشترك بين گوانگ دونگ و قشم منجر شود.
سيادن با اشاره به تجربه هاي ارزشمند متخصصان استان گوانگ دونگ در صنعت پل سازي به ويژه احداث پل بر روي رودخانه مرواريد به طول 24 كيلومتر، از آمادگي سرمايه گذارن و صنعتگران چيني براي مشاركت در اجراي طرح جامع ارتباطي خليج فارس با محوريت پل خبر داد.
وي اضافه كرد: ساخت و توسعه سالن هاي فرودگاهي، بنادر و اسكله ها و همچنين توسعه حوزه گردشگري قشم از ديگر مقوله هايي است كه سرمايه گذاران چيني آماده اند در آنها سرمايه گذاري داشته باشند.
استاندار گوانگ دونگ با اشاره به اينكه جزيره قشم از مزيت هاي مهم نفت، گاز و انرژي برخوردار است، گفت: با توجه به اينكه ما در حوزه پتروشيمي سابقه فعاليت بين المللي داريم، مي توانيم در اين حوزه نيز در منطقه آزاد قشم همكاري كنيم.
وي آمادگي كشورش را براي ايجاد بانك و بيمه بين المللي در قشم اعلام كرد و گفت: توسعه همكاري ها بين چين و منطقه آزاد قشم از طريق استان گوانگ دونگ و ديگر استان ها با وجود بانك و بيمه خارجي نقش مهمي در تقويت تجارت و توسعه اقتصادي در اين منطقه مي گذارد.
به گزارش ايرنا، «چو سيادن» استاندار «گوانگ دونگ» بعد از ظهر امروز در راس هياتي 15 نفره وارد قشم شد و در فرودگاه بين المللي اين جزيره مورد استقبال حميدرضا مومني رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و علي شمس اركاني عضو هيات مديره اين سازمان قرار گرفت.
هيات چيني امشب جزيره قشم را براي شركت در آئين امضاء 18 پروتكل از جمله خواهر خواندگي منطقه آزاد قشم و استان گوانگ دونگ كه با حضور رئيسان جمهوري ايران و چين انجام مي شود به مقصد تهران ترك مي كند.
'گوانگ دونگ' بزرگترين و ثروتمندترين استان چين است كه سه منطقه آزاد 'شنزن'، ' گوانگ جو' و 'شانگهاي' در آن واقع است و با 83 ميليون نفر جمعيت بيشترين توليد ناخالص داخلي چين را به خود اختصاص داده است.
جزيره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعيت، يك هزار و 500 كيلومتر مربع وسعت شامل 135 كيلومتر طول و عرض متوسط 14 كيلومتر در جنوب كشور و در كنار آب هاي نيلگون خليج فارس واقع شده و به تنهايي از 22 كشور جهان بزرگتر است.
اين جزيره با داشتن ظرفيت هاي مهم در حوزه هاي مختلفي همچون نفت، شيلات و گردشگري از امتياز ويژه در اقتصاد كشور برخوردار است و سالانه پذيراي ميليون ها مسافر و گردشگر داخلي و خارجي است كه مقصد خود را بازارها و ديدن جاذبه هاي طبيعي اين جزيره انتخاب مي كنند.
2090/