۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱:۱۸
کد خبر: 81930472
T T
۰ نفر
جشنواره تئاتر فجر؛ پنجره اي رو به بازتاب تلاش هنرمندان

تهران- ايرنا- دبير سي و چهارمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر با بيان اينكه با آغاز اين جشنواره پنجره اي رو به بازتاب بخشي از تلاش هنرمندان پر آبروي ميهن گشوده مي شود، اظهار كرد: خوشا كه هنوز نور بر صحنه ها مي تابد تا دور از كراهتي كه امروز جهان بشري را مي آلايد، شمايل آدمي را آنگونه كه شايسته بودن است ببينيم.

به گزارش شامگاه پنجشنبه خبرنگار تئاتر ايرنا، سعيد اسدي در آيين افتتاحيه سي و چهارمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر كه همزمان با پنجاهمين سالگرد تاسيس تماشاخانه سنگلج در اين تماشاخانه برگزار شد، گفت: بزرگي اظهار داشته كه تاريخ «گاهشماري» و تنها زماني نيست كه بر انسان ها گذشته است؛ تاريخ مظهر ساختن است.
وي ادامه داد: تئاتر در سرشت و سرنوشت تاريخي خود، جلوه هاي شادي و غم، لذت و رنج، و شكست و پيروزي را در كنار هم به ديدار و شنيدار آورده و مي آورد؛ اين مدعا نيست؛ چرا كه «تاريخ» سترگ و بي ترديد بر اين باور گواهي دارد؛ ما نيز تئاتر داريم؛ فارغ از مناديان مرگ آن؛ چه آن كس كه مي خواهدش و چه آن كس كه منكر آن است.
دبير سي و چهارمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر با تأكيد مجدد بر اينكه «ما نيز تئاتر داريم» افزود: گواه همين بس كه مشتاقيم تا دست كم در چند روز بسياري از آن را روي صحنه ها تجربه كنيم؛ و براي ماندن در آن بهايي هنگفت مي پردازيم؛ يعني لحظه هاي پر ارزش زندگي خود را.
اسدي گفت: امروز تاريخ جشنواره اي كه فجر مي خوانيمش، به عدد 34 مي رسد؛ سي و چهارمين آغاز مي شود در امتداد تاريخي كه 33 دوره اش يادآور خاطرات حضور بسياري از هنرمندان گرامي بوده است؛ كساني كه ميراث خود را دست به دست كردند و امروز در دستان هنرمندان حاضر در اين جشنواره هضم و شكوفا مي شود؛ اما نوآورانه و در افق سال 1394 هجري خورشيدي.
وي از اينكه عدد 34 در سي و چهارمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر، خود را به 50 سال تاريخ مكاني پيوند مي دهد كه تصوير خاطره مردان و زناني هنرمند است، ابراز خوشحالي كرد و اين 50 سال را نمودار حركت رو به بلوغ تئاتر نوين ايراني دانست.
دبير سي و چهارمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر خاطرنشان كرد: آنچه در جشنواره سي و چهارم رخ داده و مي دهد، مرهون همت هنرمندان، مديران و همه كوشندگاني است كه تبلور تلاششان از چندين ماه پيش تا دوازدهم بهمن ماه در تهران متجلي خواهد شد.
شبس**فراهنگ**9362**1708**1565
۰ نفر