۲۹ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۵۰
کد خبر: 81927487
T T
۰ نفر
پژوهشگاه مواد وانرژي براي هدفمند شدن پروژه ها به كمك صنعت كشورمي آيد

كرج-ايرنا-رئيس پژوهشگاه مواد وانرژي گفت كه اين پژوهشگاه براي هدفمندشدن پروژه ها به كمك صنعت كشور مي آيد.

به گزارش ايرنا، سيد محمد مهدي هادوي روزسه شنبه در همايش آموزش و پژوهش در صنعت در سالن اجتماعات شهرك صنعتي اشتهارد، افزود: اين پژوهشگاه تفاهمنامه اي با سازمان صنعت معدن وتجارت استان البرز منعقد كرد تا با حضور فعال در صنعت مي تواند به حل مسايل صنعتي كمك كند.
وي افزود: مهمترين مشكل صنعت اين است كه توان تعريف مسئله را ندارد كه با اين حضور مشترك مسئله را تعريف خواهيم كرد.
هادوي اظهار كرد: تحقيقاتي كه در كشور صورت مي گيرد، هدفمندي قابل قبولي ندارد و از طرف ديگر در صنعت كيفيت محصولات وضعيت قابل قبولي ندارد و با اين همكاري مي توانيم كيفيت را ارتقاء بخشيم تا پروژه ها هدفمند شوند.
رئيس پژوهشگاه مواد وانرژي كشورگفت: با حضور كارشناسان و اساتيد پژوهشگاه مواد و انرژي هم هدفمندي تحقيقات عملياتي خواهد شد و هم با تعريف صحيح پروژه هاي صنعتي در ارتقاء كيفيت محصولات اقدام خواهد شد.
هادوي به نقش پژوهشگاه مواد و انرژي در كشور و ارتباط آن با صنعت و دانشگاه اشاره كرد و افزود: تمام مراكز علمي، تحقيقاتي، صنعتي و توليدي كشور بايد در كنار يكديگر قرار گيرند و مكمل هم باشند تا كشور در عرصه توليد و نوآوري به شكوفايي برسد.
وي يادآور شد: پژوهشگاه مواد و انرژي يكي از پژوهشگاه‌هاي مستقل و زير نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ايران است كه از چهار پژوهشكده سراميك، نيمه هادي‌ها، انرژي و پژوهشكده فناوري نانو و مواد پيشرفته تشكيل شده ‌است.
اين پژوهشگاه در 12 گروه تخصصي به فعاليت‌هاي تحقيقاتي در زمينه‌هاي مرتبط با مواد و انرژي مي‌پردازد.
اين پژوهشگاه هم اكنون با توجه به اهداف برنامه‌هاي توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور، همكاري گسترده‌اي با دانشگاه‌ها، مراكز تحقيقاتي، صنايع، موسسات اجرايي بخش دولتي و بخش خصوصي برقرار كرده است.
رييس سازمان صنعت ، معدن وتجارت البرز استان البرز نيز گفت: با گشايش دفتر نمايندگي پژوهشگاه مواد وانرژي در شهرك صنعتي اشتهارد مي تواند براي صنعتگران مفيد باشد.
ايرج موفق افزود: با افتتاح اين دفتر مي توان از دستاوردها و دانش فني اساتيد و پژوهشگران پژوهشگاه مواد وانرژي در جهت حل مشكلات صنعت بهره برد.
اين پژوهشگاه يكي از قطب هاي علمي و تحقيقاتي كشور است كه دستاوردهاي علمي ، اختراعات و نوآوري هاي متعدد آن تاكنون توجه پژوهشگران جهان را به خود معطوف كرده است.ك/3
7413/1535